Керівник Центру правової допомоги ФПУ Вікторія Ліпчанська надає відповіді на важливі запитання щодо трудових книжок.
Працівник, влаштовуючись на роботу до нового роботодавця, подає дві трудових книжки, яку з них вибрати?
Законодавством не передбачено наявність у працівника кількох трудових книжок. Працівнику слід пояснити, що відповідно до тієї трудової книжки, яку він надасть, буде обраховуватися, наприклад, його стаж і досвід роботи.
Вікторія Ліпчанська радить:
- або надати право вибору працівникові, або взяти до уваги останню за хронологією роботи трудову книжку.
Також варто роз’яснити працівникові необхідність збереження другої трудової книжки, можливо, вона йому стане у пригоді, коли він оформлятиме пенсію.
Що означає: внесення запису в трудові книжки окремим рядком?
Запис окремим рядком є записом про подію з посиланням, зокрема, на проміжок часу, у який вона відбувалася.
Запис окремим рядком роблять у графі 3 трудової книжки у наступному рядку після попереднього запису і зазвичай не нумерується. До того ж у графі 4 зазначають підставу – наказ (розпорядження), його дату й номер.
Наприклад, пояснює Вікторія Ліпчанська:
Працював у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Старт» на посаді бухгалтера з 01.02.2024 до 31.01.2025 за сумісництвом.
Джерело: ФПУ
Читайте більше:
Втрата трудової: як підтвердити стаж для пенсії
Оцифрування трудових книжок через вебпортал ПФУ: інфографіка ПФУ
Як діяти, якщо працівник втратив трудову книжку: оформлення нової чи ЕТК
Чи вплине на страховий стаж не оцифрування трудової книжки до 2026 року
Трудова книжка з виправленнями, а підприємство розташоване в Криму: як підтвердити стаж