Відповідно до Закону України від 09.07.2003 №1058 «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», право на пенсію за віком мають громадяни, які досягли пенсійного віку та набули необхідний страховий стаж.
Страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески. З 1 січня 2004 року дані про сплату внесків відображаються в системі персоніфікованого обліку ПФУ.
Тож, якщо Ви розпочали свою трудову діяльність після цього часу, і втратили свою трудову книжку, така ситуація не є критичною – вся інформація уже є в ПФУ і не потребує підтвердження.
Що ж робити, якщо втрачено трудову книжку з записами про періоди роботи до 1 січня 2004 року?
До 1 січня 2004 року основним документом, що підтверджує стаж роботи є трудова книжка. За відсутності трудової книжки, а також у випадках, коли у трудовій відсутні необхідні записи, для підтвердження стажу приймаються:
- довідки з підприємства (правонаступника), архівних установ з обов’язковим посиланням на первинні документи;
- виписки з наказів;
- особові рахунки та відомості на видачу заробітної плати;
- дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб;
- трудові договори і угоди;
- інші документи, що містять відомості про періоди роботи.
У випадку, коли документи про трудову діяльність не збереглись, стаж можливо підтвердити на підставі показань не менше, ніж 2-х свідків, які знають заявника по спільній роботі на одному підприємстві і мають документи про власну роботу за період щодо якого вони свідчать
Джерело: ПФУ
Читайте більше:
Оцифрування паперової трудової книжки
Трудова книжка в обліку: коли і як видати працівнику
Довідки ОК-5 та ОК-7: як їх отримати через ПФУ та Дію
Порядковий номер місця трудових відносин: пояснює ПФУ
Виправлення в трудовій книжці: загальні правила та зразки
Сканування паперової трудової книжки: хто, коли та за яких умов
Оперативні відомості про трудові відносини через портал ПФУ: як подати
Стаття на тему: