👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:
Так, така можливість є.
З 10 червня 2021 року роботодавці не зобов’язані зберігати трудові книжки працівників, які були прийняті на роботу після цієї дати. Проте трудові книжки працівників, що працюють на підприємстві з моменту їх прийняття до 10 червня 2021 року, продовжують залишатися на зберіганні у роботодавця.
Видача паперових трудових книжок працівникам для зберігання можлива у кількох випадках:
- Звільнення працівника. Згідно з п. 4.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін'юсту та Мінсоцзахисту України від 29.07.1993 №58, трудова книжка видається працівнику особисто під час його звільнення.
- Опрацювання даних Пенсійним фондом України. Відповідно до п.2 розділу II Закону України від 05.02.2021 №1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», після внесення ПФУ відсутніх відомостей про трудову діяльність працівника до реєстру застрахованих осіб, паперові трудові книжки видаються працівникам під підпис.
- Ведення бойових дій. У період воєнного стану, якщо роботодавець знаходиться у зоні активних бойових дій або неспокійному регіоні, де забезпечити належне зберігання трудових книжок неможливо, роботодавець має право видати їх працівникам для подальшого зберігання. Це передбачено ч. 1 ст. 7 Закону України від 15.03.2022 №2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану». Для цього необхідно видати відповідний наказ.
Крім того, якщо працівник звертається до роботодавця з проханням або вимогою видати йому паперову трудову книжку для зберігання, роботодавець може задовольнити таке прохання. Трудова книжка є власністю працівника, і він самостійно бере на себе відповідальність за її належне зберігання. У цьому випадку рекомендується отримати від працівника письмову заяву з проханням видати трудову книжку для зберігання. На підставі заяви роботодавець видає наказ про передачу трудової книжки, що дозволяє правильно заповнити Книгу обліку руху трудових книжок та вкладишів до них.
👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».
Джерело: 7еminar
Шаблони та зразки документів:
Заява працівника про видачу трудової книжки
Наказ про видачу трудової книжки працівнику
Книга обліку руху трудових книжок і вкладишів до них
Читайте більше:
Трудова книжка в обліку: коли і як видати працівнику
Виправлення в трудовій книжці: загальні правила та зразки
Як дізнатись у ПФУ, чи відсканована трудова книжка працівника
Сканування паперової трудової книжки: хто, коли та за яких умов
Оцифрування трудового стажу ФОП: які документи необхідно подати до ПФУ