Нардепи пропонують заборонити видиме розміщення тютюнових виробів у місцях роздрібної торгівлі

Зареєстрований у Верховній Раді законопроєкт має на меті заборонити видиме розміщення тютюнових виробів у роздрібній торгівлі, що є формою реклами для молоді. Документ передбачає комплексні заходи контролю за тютюном, включаючи заборону на рекламу та запровадження медичних попереджень на упаковках

У Верховній Раді 4 жовтня 2024 року зареєстровано Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо заборони видимого для споживача розміщення тютюнових виробів та інших виробів у місцях роздрібної торгівлі (реєстр. № 12091).


З огляду на загрозливе поширення епідемії вживання тютюнових та нікотинових виробів серед молоді необхідно посилити національне законодавство.


Дослідження демонструють, що 73% українців у віці 18-29 наражалися на рекламу тютюнових та нікотинових виробів, основним джерелом якої були місця торгівлі.


Видиме розміщення тютюнових виробів, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронних сигарет та рідин до них є формою реклами, що спрямована передусім на дітей та молодь.


Одним з важливих кроків в напрямку захисту молоді від приваблення до куріння є ліквідація можливостей рекламувати торгові марки пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронних сигарет та рідин до електронних сигарет, що на сьогодні є ще одною лазівкою для просування такої продукції.


Запровадження чіткої заборони просування тютюнових гаджетів в мережі Інтернет, зокрема на соціальних сторінках фізичними особами, стане ще одним важливим кроком України на шляху до імплементації міжнародних зобов’язань.


Метою прийняття Законопроєкту №12091 є побудова комплексної сталої системи заходів контролю над тютюном для захисту населення, особливо дітей та молоді, від вживання тютюнових та нікотинових виробів, а саме:


  1. заборона викладки тютюнових виробів, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронних сигарет, заправних контейнерів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;
  2. ліквідація преференцій щодо реклами торгових марок пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронних сигарет та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;
  3. запровадження 65% комбінованого медичного попередження (текстове та графічне) на тютюнових виробах для куріння та на упаковках пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння;
  4. заборона тютюнових виробів з характерним смаком та/або запахом;
  5. впровадження процедури відбору зразків тютюнових виробів рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та трав’яних виробів для куріння;
  6. запровадження відповідальності суб’єкта господарювання за створення перешкод для здійснення заходів державного нагляду (контролю).


Джерело: ВРУ