Житло для лікарів у сільській місцевості: умови та порядок отримання

Щоб залучити більше медичних кадрів до роботи в селах, держава фінансуватиме купівлю службового житла для лікарів та інших працівників комунальних медзакладів. Програму вже затвердив Уряд. Вона передбачає придбання житла за бюджетні кошти для фахівців, які обіймають пріоритетні вакансії в сільській місцевості. Новий порядок надає чіткі критерії для учасників, житла та самої процедури, а також сприятиме розвитку медичної інфраструктури в регіонах

Лікарі та інші медичні працівники, які працевлаштувались в комунальних медзакладах сільських населених пунктів на пріоритетні вакансії, можуть отримати службове житло на час роботи. Купівлю житла фінансує держава. Пріоритет у забезпеченні житлом визначатиметься за результатами аналізу ситуації із медичними кадрами у регіонах. При аналізі враховуватимуть дані з Єдиного вебпорталу вакансій у медзакладах.


Порядок, за яким держава фінансуватиме купівлю житла для медиків, нещодавно ухвалив Уряд. Таке рішення допоможе залучити більше лікарів у села і покращить доступ до медичної допомоги у віддалених районах.


Житло купуватимуть лікарні за кошти держбюджету за програмою «Здійснення заходів із забезпечення житлом медичних працівників з метою заповнення вакантних посад у сільській місцевості».


Умови отримання житла:


  1. Взяти участь у програмі можуть громадяни України віком до 50 років, які переїжджають для працевлаштування у комунальний медичний заклад, який надає медичну допомогу в сільській місцевості.
  2. Посада має бути серед тих, що понад 90 днів поспіль була розміщена на Єдиному вебпорталі вакансій у сфері охорони здоров’я.
  3. На момент подання заяви лікар чи інший медпрацівник має працювати у цьому закладі не більше 120 днів.
  4. У нього або членів його сім’ї не повинно бути власного чи службового житла в цьому або сусідніх населених пунктах у радіусі до 30 кілометрів.
  5. Також є вимоги до самого закладу: він має відповідати планам розвитку госпітальних округів і не перебувати в стані припинення.


Вимоги до такого житла


  1. Медик, який хоче взяти участь у програмі, самостійно обирає житло, що відповідає вимогам.
  2. Наприклад, воно повинно бути розташоване в населеному пункті, де він або вона працює (наприклад, райцентрі), або в сусідньому але не далі ніж за 30 км.
  3. Обласні центри, Київ, а також території, де тривають або тривали бойові дії чи є тимчасово окупованими, не підходять.
  4. У продавця такого житла мають бути всі необхідні документи й право власності, зареєстроване в Державному реєстрі речових прав.
  5. Оціночна вартість житла має бути визначена незалежним оцінювачем і внесена до Єдиної бази даних звітів про оцінку не раніше ніж за шість місяців до подання.
  6. Ціна за квадратний метр житла не може перевищувати середню вартість будівництва житла в регіоні, встановлену Мінрозвитку.


Порядок придбання житла


  1. Після обрання житла, медичний працівник подає заяву про його придбання до свого медзакладу.
  2. Представники медзакладу перевіряють документи та оглядають обране житло.
  3. Якщо все в порядку, документи передають до обласного департаменту охорони здоров’я.
  4. Департамент розглядає їх, додає свої пропозиції й надсилає до МОЗ.
  5. У разі позитивного рішення заклад охорони здоров’я укладає договір купівлі-продажу, визначає житло як службове та передає його у користування медичному працівнику.


Така ініціатива не лише покращить умови для медичних працівників, а й сприятиме посиленню спроможності системи охорони здоров’я на місцях. Люди в громадах зможуть отримувати якісну медичну допомогу ближче до дому.





Джерело: МОЗ

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇