Новий порядок підтвердження стану розрахунків: що зміниться для платників
З 2025 року Мінфін запроваджує новий механізм документального підтвердження стану розрахунків платників із бюджетом та фондами. Наказ №416 формалізував процедуру через стандартизовані форми, електронний витяг та автоматичний розрахунок пені. Розберемо, як працюватиме нова система та чому вона важлива для бізнесу

Інвентаризація: від загальних положень до практичних ситуацій, – гайд від редакції 7eminar
Інвентаризація – це ключовий інструмент для підтвердження достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Зазвичай річна інвентаризація проводиться з 1 жовтня по 31 грудня, і для підприємств важливо знати порядок її організації, оформлення результатів та нюанси окремих випадків. У цій публікації ми зібрали для вас велику підбірку від редакції – правила, зразки документів та практичні поради для проведення інвентаризації

Штампів у закордонному паспорті не буде: як підтвердити відрядження
Як повідомляє ДПСУ, польські прикордонники розпочали тестування нової біометричної системи контролю, яка передбачає зчитування обличчя та відбір відбитків пальців, як під час в’їзду, так і виїзду з України. І повноцінно така система запрацює у жовтні. Тобто штампів у закордонному паспорті не буде. Як бути з добовими?

АІ-помічник бухгалтера: як використати можливості ШІ
Сьогодні робота бухгалтера – це не лише цифри, а й постійна боротьба з рутинними завданнями: звірки, листування, контроль заборгованостей, відстеження змін у законодавстві. Усе це займає години щодня. Саме тут на допомогу приходить AI-агент для бухгалтера – інструмент, що бере на себе рутину, залишаючи вам час для аналітики та стратегічних рішень

Зміна головного бухгалтера на підприємстві: чекліст обов'язкових дій
Звільнення головного бухгалтера або єдиного бухгалтера підприємства потребує ретельної підготовки та організації процесу передачі справ. Це важливий етап, який забезпечує безперервність ведення бухгалтерського обліку та дотримання вимог законодавства. У матеріалі розглянемо: як правильно передати справи, коли слід повідомляти податкову, як скасувати ЕЦП та інші обов’язкові дії, які потрібно виконати

Новації для податковий агентів! Новий вид труддоговору і заяви. «Правильні» норми для ПММ. Аудит і звірка перед річною звітністю. Зміна головбуха. Шаблон ВН. 🙋♀️ Вечірній бухгалтер від 24.09.2025
Коротко, структурно, зрозуміло розповідаємо про головні бухгалтерські новини на цей час. Радимо кращі статті та консультації дня, даємо зразки документів. І зовсім трошки професійного гумору 😉

Вчора
У яких випадках можна не з'явитися за повісткою: пояснює ТЦК
У разі неможливості прибути у визначений строк – необхідно протягом 3 днів повідомити про причину відсутності до вказаного в повістці ТЦК та СП (особисто або іншим доступним способом). Подальше прибуття має відбутися не пізніше ніж через 7 календарних днів. Які причини вважаються поважними розповідаємо нижче

Працівникам платитимуть 2/3 окладу за час простою за рахунок держбюджету: законопроєкт №14064
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт №14064, яким пропонується гарантувати оплату часу простою працівників під час воєнного чи надзвичайного стану. Документ передбачає зміни до КЗпП та Закону про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану, встановлюючи, що такий простій має оплачуватися не нижче ніж у розмірі двох третин окладу, а фінансування здійснюватиметься за рахунок коштів державного бюджету

Як звільнити працівника, що залишився на окупованій території
Держпраці роз’яснила, як роботодавцям діяти у випадку, коли працівники залишилися на окупованій території й тривалий час відсутні на роботі. Законодавство дозволяє застосовувати простій, відпустку без збереження заробітної плати, призупиняти або навіть припиняти трудові відносини. Зокрема, нова норма КЗпП передбачає можливість звільнення працівника за відсутність понад чотири місяці поспіль без інформації про причини, проте таке звільнення потребує належного документального оформлення

Закон України №4536: щодо обов’язків нотаріусів і госпсуб'єктів, які надають послуги з укладення біржових угод
У «Голосі України» опубліковано Закон №4536, яким внесено низку змін до Податкового кодексу щодо порядку подання інформації нотаріусами та іншими податковими агентами. Відтепер встановлюються нові правила звітності для державних і приватних нотаріусів, біржових посередників та суб’єктів господарювання, а також уточнено обов’язки податкових агентів при поданні податкових розрахунків

Оновлено можливості вебпорталу електронних послуг ПФУ
У програмному забезпеченні надання електронних послуг засобами вебпорталу Пенсійного фонду України останнім часом відбулися певні зміни. Зокрема, покращено кабінет страхувальника у частині користування порталом для лікарняних. Тепер страхувальник може бачити інформацію щодо результатів перевірки лікарняного, додано контролі при формуванні заяви-розрахунку, що унеможливлюють формування заяви-розрахунку за період лікарняного, який був визнаний необґрунтованим та тепер страхувальнику відображається повідомлення, якщо лікарняний більше 120 днів

Які корисні копалини може реалізовувати ФОП на спрощеній системі
ФОПи, які займаються видобутком та реалізацією корисних копалин, за загальним правилом не можуть перебувати на спрощеній системі оподаткування. Водночас Податковий кодекс робить виняток для тих підприємців, що реалізують корисні копалини місцевого значення

Помилковий чек не дорівнює невиданому чеку: ВС
Верховний Суд у постанові від 12.08.2025 у справі №500/5316/21 став на захист бізнесу та чітко окреслив межі застосування штрафів за помилки в чеках. Податківці часто прирівнюють помилковий чек до невиданого, але суд наголосив: не кожна відсутність реквізиту є підставою для санкцій

Галузеві та регіональні критерії для бронювання
Для збереження стабільної роботи економіки та життєзабезпечення громад під час мобілізації важливо чітко визначити, які підприємства і працівники мають залишатися на своїх робочих місцях. Саме з цією метою міністерства та обласні адміністрації затверджують галузеві й регіональні критерії для бронювання, щоб забезпечити виконання критично важливих завдань у різних сферах. Постанова №847 зобов'язала обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації (військові адміністрації у разі їх утворення) переглянути та затвердити оновлені критерії

Онлайн-ВЛК і «е-ТЦК»: плани Уряду до кінця 2025 року
Уряд робить ставку на повну цифрову трансформацію сектору оборони, щоб підвищити ефективність управління та знизити бюрократичне навантаження. Одним із ключових напрямів стане формування екосистеми е-ТЦК і впровадження електронних сервісів для військовозобов’язаних, що дозволить зменшити черги в ТЦК та зробити процеси прозорішими

Автоматична зміна найменування державних і комунальних некомерційних підприємств
Мін'юст у листі від 27.08.2025 №122582/135868-33-25/19.1.3 роз’яснив порядок перетворення державних і комунальних некомерційних підприємств у державні та комунальні некомерційні товариства відповідно до Закону України від 09.01.2025 №4196-IX. Протягом перехідного періоду підприємства мають змінити найменування та внести відповідні зміни до установчих документів і Єдиного державного реєстру. Водночас процедура не вважається перетворенням, а державний реєстратор здійснює внесення змін без подання окремої заяви та збору

Чи може роботодавець карати за завдання поза трудовим договором
Роботодавець не може довільно покладати на працівника обов’язки, які не передбачені трудовим договором чи внутрішніми документами підприємства. Дисциплінарна відповідальність настає лише за невиконання тих завдань, які були визначені у встановленому законом порядку. Особливо це стосується умов воєнного стану: роботодавець повинен дотриматися вимог щодо зміни істотних умов праці та належного інформування працівника

Основні особливості праці неповнолітніх
Працевлаштування неповнолітніх в Україні регулюється особливими нормами, що забезпечують їхній захист. Мінімальний вік для роботи – 16 років, із винятками для 14–15–річних за згодою батьків. Неповнолітнім гарантується скорочений робочий час, повна оплата праці, подовжена відпустка та захист від незаконного звільнення. Роботодавці зобов’язані дотримуватись обмежень щодо умов роботи, нічних змін і медичних оглядів

Інтерактивний дашборд ДПС: слідкуйте за надходженнями бюджету у зручній формі
ДПС запустила інтерактивний дашборд моніторингу податкових надходжень. Новий інструмент дозволяє легко відстежувати виконання планових показників, аналізувати динаміку платежів за різні періоди та оцінювати структуру податкових надходжень. Завдяки наочній візуалізації, дашборд допомагає бізнесу, громадськості та працівникам ДПС швидко отримувати актуальну інформацію про бюджет та економічні тенденції

ВПО отримають додаткову «сьому» виплату після шести місяців роботи
Внутрішні переселенці, які після переміщення отримують допомогу на проживання, тепер можуть розраховувати на додаткову виплату після шести місяців безперервної офіційної роботи. Йдеться про одноразову «сьому» виплату у розмірі місячної допомоги ВПО (2 тис. грн), яку отримують як працівники, так і ФОПи, що зареєстровані та сплачують податки

Залишилось мало часу! До 5 жовтня потрібно подати статзвітність за 2022 – 2025 рр.
Держстат повідомляє, що якщо госпсуб'єкт не подав звітність за минулі періоди (у 2022–2025 роках) – тепер її необхідно подати протягом трьох місяців – до 5 жовтня 2025 року, а також подавати інші статзвіти згідно з календарем звітності

Наслідки неподання відомостей до реєстрів ліцензіатів, – пояснює ДПС
Суб’єкти господарювання, які мають ліцензії, видані до 1 січня 2025 року, повинні були до 01 липня 2025 року подати заяву про внесення змін до відомостей у відповідні реєстри – Єдиний реєстр ліцензіатів та Єдиний реєстр ліцензіатів пального. Неподання такої заяви може призвести до неповного наповнення реєстрів і навіть до припинення дії ліцензії

З 23 вересня діє нова форма заяви для витягу з Єдиного реєстру місць зберігання
Мінфін удосконалив порядок внесення місць зберігання до Єдиного реєстру. Внесені зміни передбачають оновлений заголовок наказу, а також запровадження нової форми заяви для отримання витягу з реєстру

Бюджетна субсидія для аграріїв з прифронтових територій: подавайте заявки з 10 по 25 вересня
З 10 вересня в Державному аграрному реєстрі розпочнеться прийом заявок на бюджетну субсидію з розрахунку на гектар оброблювальних угідь, засіяних сільськогосподарськими культурами під урожай цього року, та/або багаторічних насаджень
