ШІ для працівників: як правильно оформити та відобразити в обліку доступ до чат-ботів

Підприємство хоче оплатити для співробітників послуги по чату (штучний інтелект). Як відобразити це в бухгалтерському обліку?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Така оплата послуг для працівника (оскільки реєстрація буде на ім'я працівника, тобто це послуги, які споживаються кожним особисто) є додатковим благом згідно з пп. 164.2.17 ПКУ.


Оскільки благо надається працівникам, а не стороннім особам, то відповідно до Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої Наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 №5, такі виплати включаються до складу фонду оплати праці, а отже, з працівника утримується ПДФО 18%, військовий збір 5%, а також нараховується ЄСВ на суму додаткового блага за ставкою 22%.


В обліку:


  1. Дт 91-94, 23 (залежно від підпорядкування працівника) Кт 685;
  2. Дт 685 Кт 311;
  3. Дт 661 Кт 6411, 642;
  4. Дт 91-94, 23 Кт 651 якщо ця операція здійснюється в господарських цілях, тобто чат потрібен для роботи, а рахунок витрат обирається залежно від того, за яким напрямком обліковуються витрати на оплату праці саме цього працівника.


Якщо ж це негосподарське використання чату, то рахунок витрат Дт 949 «Інші операційні витрати».


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Стаття на тему:


Штучний інтелект для бухгалтера: від рутини до стратегії за 7 хвилин

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇