З початку року українці імпортували понад 181 тисячу легкових автомобілів, із яких майже 80% – вживані.
Попри значну кількісну перевагу таких транспортних засобів, нові авто склали майже половину загальної вартості імпорту – $1,2 млрд із $2,57 млрд. У той же час, вартість авто з пробігом становить $1,37 млрд.
Вживані авто забезпечили надходження до державного бюджету митних платежів на 16 млрд грн, нові – у сумі 10,7 млрд грн.
Тип пального, який обирають українські споживачі, відображає як сталі уподобання, так і поступову зміну тенденцій:
- Найпопулярнішими залишаються бензинові авто – їх частка становить майже половину (48,5%) від усіх імпортованих.
- На другому місці – електрокари (22,1%), які не тільки обійшли дизель (20,6%), а й значно випередили гібриди (8,8%).
- Найдинамічнішим сегментом ринку авто став електротранспорт. З початку року в Україну завезено понад 40 тисяч електромобілів загальною вартістю $810 млн. Для порівняння, бензинових авто ввезено вдвічі більше, але їхня сукупна вартість не набагато вища – $818 млн.
Якщо така динаміка збережеться, 2025 рік може стати рекордним за кількістю ввезених електрокарів.
Середня вартість одного авто, яке завозять в Україну, становить:
- електричного – понад $20 тисяч;
- дизельного – майже $13 тисяч;
- бензинового – понад $9 тисяч.
Цікаво й те, що електромобілі, хоча й належать до дорожчого сегменту, принесли до бюджету порівняно скромні 333 млн грн митних платежів. Це зумовлено чинними податковими пільгами на імпорт електротранспорту. Для порівняння, податки при імпорті склали:
- бензинових авто – понад 13 млрд грн;
- дизельних – 7,7 млрд грн;
- гібридів – 5,5 млрд грн.
Загалом, за п’ять місяців митні надходження від імпорту авто склали 26,7 млрд грн.
З початку 2025 року легкові автомобілі ввозили з понад 50 країн, однак беззаперечними лідерами є:
- США – 69 тис. (38% від загальної кількості імпортованих);
- Польща – 22,3 тис. (12%);
- Німеччина – 20,4 тис. (11%).
Сукупно з цих країн імпортовано майже 111,7 тисяч авто, тобто понад 60% від загальної кількості. США домінують у сегменті бензинових авто й електромобілів. Німеччина й Польща утримують лідерство в дизелі.
Джерело: Держмитслужба