Наслідки збою при прийнятті Повідомлення в травні: некоректна дата прийняття в реєстрі ПФУ та як діяти роботодавцю

У зв'язку зі збоєм при прийнятті на роботу працівника 01.05.2025, який мав приступити до роботи 02.05.2025, квитанцію з кодом (05) отримали 05.05.2025, в податковій відповіли: повторно не надсилати, будуть розбиратись. З якого числа правильно табелювати працівника, якщо наказ від 02.05.2025, а в ПФУ він відображається прийнятим 05.05.2025?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Працівника необхідно табелювати з дати, зазначеної в наказі про прийняття на роботу 02.05.2025, не зважаючи на технічні проблеми в системі ПФУ.


Правова основа для табелювання працівника базується на кількох важливих аспектах.


Роботодавець виконав свої зобов'язання згідно зі статтею 24 КЗпП, подавши повідомлення про прийняття працівника до ДПС до початку його роботи. Підтвердженням виконання такого обов’язку є квитанція №1 про успішне прийняття повідомлення для подальшого опрацювання (детальніше ми про це писали тут).


Технічні проблеми в системі ПФУ, через які дата прийняття відображається як 05.05.2025, не можуть бути підставою для зміни фактичної дати початку трудових відносин. Важливо розуміти, що саме наказ про прийняття на роботу та подане повідомлення до ДПС є первинними документами, які визначають дату початку трудових відносин.


Таким чином, якщо у повідомленні про прийняття Ви вказали дату початку роботи працівника 02.05.2025, маєте позитивну першу квитанцію, то саме з цієї дати він приступив до виконання своїх обов’язків і саме з цієї дати його необхідно табелювати. Тобто роботодавець повинен нараховувати заробітну плату працівнику за фактично відпрацьований час, починаючи з 02.05.2025, незалежно від технічних проблем у системі ПФУ.


Після подання Об’єднаної звітності згідно з даними додатку Д5 дата прийняття на роботу даного працівника у реєстрі застрахованих осіб має скоригуватись на 02.05.2025. Якщо після подання звіту за травень у системі ПФУ все ще буде відображатися некоректна дата, необхідно звернутися до ПФУ через портал з вимогою привести дані реєстру у відповідність до інформації, зазначеної в повідомленні про прийняття та поданому звіті.


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Консультації на тему:


Збій у системі ПФУ: що робити, якщо Повідомлення про прийняття працівника не приймається

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇