Прийняття працівника на роботу: чи законно працювати без квитанції №2 від податкової

Відправила через Електронний кабінет повідомлення про прийняття працівника за новою формою, але отримала лише квитанцію №1. Чи достатньо цього для підтвердження виконання обов'язку перед ДПС, якщо трудовий договір вже укладено? Чи потрібно вимагати від працівника переписування заяви та повторного подання повідомлення?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


На нашу думку, квитанція №1 про доставку електронного повідомлення є достатнім підтвердженням виконання роботодавцем обов'язку щодо інформування податкової про прийняття працівника. Додаткових дій від роботодавця не вимагається.


Відповідно до Порядку повідомлення Державної податкової служби про прийняття працівника на роботу, затвердженого постановою КМУ від 17.06.2015 №413, роботодавець зобов'язаний повідомити ДПС про прийняття працівника на роботу до початку роботи за укладеним трудовим договором. При поданні повідомлення в електронній формі роботодавець отримує дві квитанції.


У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у п. 7 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 №557, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується.


Квитанція №1, в якій зазначено, що документ збережено на центральному рівні підтверджує, що повідомлення успішно надійшло до інформаційної системи ДПС. Вона містить дату та час доставки документа, назву документа, результат обробки та цифровий підпис. Саме ця квитанція є юридичним підтвердженням факту подання повідомлення.


Квитанція №2 формується за результатами перевірки повідомлення на відповідність вимогам формату та наявність обов'язкових реквізитів. Відсутність другої квитанції не є підставою для визнання повідомлення неподаним, оскільки головним доказом є перша квитанція про доставку.


У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 11 розд. ІІ Порядку № 557).


Важливо зберігати квитанцію №1, оскільки вона є офіційним підтвердженням виконання вимог законодавства щодо повідомлення контролюючих органів. У разі виникнення спірних питань з контролюючими органами, саме ця квитанція буде доказом своєчасного подання повідомлення.


За наявності трудового договору та квитанції №1 про подання повідомлення, роботодавець має право допустити працівника до роботи. Повторне подання повідомлення або переписування заяви про прийняття на роботу не вимагається законодавством.

Згідно з роз'ясненнями ДПС, наразі перші квитанції формуються та надсилаються в штатному режимі. Щодо других квитанцій, то їх відсутність пов'язана з технічними особливостями роботи системи – найближчим часом Пенсійний фонд України обіцяє налагодити процес їх формування та відправлення. Тому роботодавцям не варто хвилюватися через відсутність других квитанцій – це тимчасове явище, яке не впливає на легальність оформлення трудових відносин.

👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».

Джерело: 7еminar

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇