Мінекономіки розробило нові Правила торговельного обслуговування

Правила визначають загальні вимоги до торговельного обслуговування та встановлюють умови здійснення суб’єктами господарювання торговельної та виробничо-торговельної діяльності, а також основні вимоги до торговельних приміщень

Отже, на фасаді стаціонарного торговельного приміщення розміщується вивіска із зазначенням його назви. Біля входу до торговельного приміщення на видному місці розміщується інформація про режим роботи.


Режим роботи торговельних приміщень суб’єкт господарювання встановлює самостійно, крім торговельних приміщень, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, режим роботи яких встановлюється виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.


Режим роботи закладу громадського харчування, який обслуговує споживачів на підприємствах, в установах та організаціях, суб’єкт господарювання встановлює за домовленістю з їх адміністрацією. Суб’єкт господарювання має забезпечити, зокрема:


  1. відповідність торговельного приміщення гігієнічним вимогам та пожежної безпеки, а технічного стану торговельного приміщення та прилеглої до нього території, устаткування – вимогам нормативно-правових актів щодо зберігання, виробництва та продажу товарів, харчових продуктів та/або вироблених харчових продуктів, а також охорони праці;
  2. наявність куточка споживача, в якому розміщується інформація про найменування суб’єкта господарювання, його місцезнаходження, номери телефонів, офіційні веб-сайти державних органів та органів місцевого самоврядування, що здійснюють захист прав споживачів, дату видачі та строк дії ліцензії (за наявності) на право оптової чи роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, яка ліцензується відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», або розміщення на будь-якому доступному місці QR-коду із зазначеною інформацією. У разі розміщення QR-коду, суб’єкт господарювання зобов’язаний на вимогу споживача надати для ознайомлення таку інформацію у паперовій формі;
  3. усунення перешкод для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
  4. відведення на майданчиках для паркування (за наявності) не менш як 10% загальної кількості (але не менш як одне місце) місць для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують особи з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю (поблизу входу до будівель і споруд, але не далі ніж 50 м), з позначенням таких місць відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою з піктограмами міжнародного символу доступності відповідно до Правил дорожнього руху;
  5. супровід осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (на їх прохання), зокрема з порушеннями зору, слуху, осіб, які користуються технічними та іншими засобами реабілітації;
  6. позачергове обслуговування осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та осіб, які їх супроводжують;
  7. сповіщення про надзвичайну ситуацію через пристрої, адаптовані для сприйняття усіма особами з інвалідністю.


За порушення цих Правил суб’єкт господарювання та його працівники несуть відповідальність згідно із законодавством.


Джерело: Мінекономіки