Податківці у зручній інфографіці розповіли кому і коли потрібен платіжний термінал і яка відповідальність за відмову розрахуватись банківською карткою:

Джерело: ДПС
З 1 січня 2025 року обов’язок забезпечити можливість розрахунку платіжною карткою через термінал поширюється на торговців, які проводять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення від 1 до 5 тис. осіб, а також торговців – ФОПів на ЄП, які здійснюють торгівлю або надають послуги всім населеним пунктам, незалежно від кількості населення
Податківці у зручній інфографіці розповіли кому і коли потрібен платіжний термінал і яка відповідальність за відмову розрахуватись банківською карткою:

Джерело: ДПС
14 жовтня 2025 року Україна та ЄС зробили важливий крок у розвитку зони вільної торгівлі: Комітет асоціації ухвалив рішення про зменшення та скасування ввізного мита, що відкриває нові можливості для українських експортерів та переводить торговельні преференції у сталий формат. Зміни запрацюють з 29 жовтня 2025 року
Якщо ви плануєте стати ФОП на єдиному податку з 1 листопада, важливо розуміти, що реєстрація сама по собі займає всього кілька хвилин. Проте, щоб правильно визначити дату, з якої ви станете платником єдиного податку, потрібно врахувати обрану групу, подання заяви про спрощену систему та перевірку статусу у реєстрі. Усе це можна організувати за один день, якщо всі документи підготовлені заздалегідь
Працівниця прийнята 01.10.2024, звільняється 31.10.2025. Для розрахункового періоду середньої зарплати я беру період 01.11.2025-31.10.2025 (зарплату за жовтень, всю за повний місяць)? Крім того, у жовтні 2024 року в неї був лікарняний, його беремо у розрахунок для компенсації?
Е–кабінет надає можливість платникам податків реалізувати свої права та обов'язки, передбачені ПКУ, зокрема проводити звірку розрахунків з державними і місцевими бюджетами, а також отримувати документи, що підтверджують стан таких розрахунків, а саме через Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС («F/J1300203»)
Платники податку на нерухоме майно часто стикаються з труднощами при заповненні податкової декларації, коли об’єкт розташований за межами населеного пункту або у старих документах відсутні точні дані про його адресу. Податкова служба роз’яснила, який саме код за КАТОТТГ потрібно зазначати в такому випадку, щоб уникнути помилок і непорозумінь
Батьки першокласників стикаються з тим, що виплати «Пакунок школяра» затримуються навіть після погодження заявок у Дії. Причиною є тимчасові технічні нюанси: вони пов’язані з уточненням фінансування програми. Фахівці Дії запевняють, що кошти будуть нараховані, як тільки система завершить перевірку отримувачів. Якщо послуга взагалі недоступна то варто звернутися до школи, що перевірили дані в системі АІКОМ-2
ФОП залучає до роботи менеджера, монтажера або асистента – як правильно оформити оплату? Які документи підписати, як захистити права на матеріали та не потрапити під перекваліфікацію? Експерт Вікторія Величко розкладає по поличках формати співпраці та показує, як оформити все законно і без сюрпризів
ДПС роз’яснила, як визначати код у ПН при операціях з програмною продукцією. Нині в ПКУ вже не застосовується термін «програмна продукція» – замість нього діє поняття «програмне забезпечення», яке може класифікуватися як послуга або товар залежно від сутності операції. Якщо підприємство надає права користування програмним забезпеченням (і оплата не є роялті), слід визначати код за ДКПП. У разі продажу програмного забезпечення як товару, дозволено використовувати умовний код 00120 «інше» згідно з Довідником умовних кодів товарів
Підприємці та компанії, які проводять готівкові розрахунки, часто стикаються з питанням: чи потрібно включати копійки, отримані або втрачені внаслідок заокруглень сум у чеках, до бази оподаткування ПДВ? Податкова служба наголошує –такі кошти не вважаються оплатою за товари чи послуги, а отже, не формують об’єкт оподаткування ПДВ
Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації зобов’язані щомісяця до 5 числа повідомляти ТЦК та СП, органи СБУ або відповідні розвідувальні підрозділи про зміни в облікових даних працівників за місцем їх військового обліку
З 5 листопада 2025 року в Україні запроваджується автоматичне продовження відстрочки від мобілізації для окремих категорій громадян. Система «Резерв+» самостійно оновлюватиме дані тих, хто має законні підстави для відстрочки, без необхідності особистого звернення. Водночас, якщо підстави втрачено або інформація в реєстрах застаріла, автоматичне продовження не відбудеться – у таких випадках необхідно оновити дані через ЦНАП
У 2025 році державні службовці та працівники держорганів зобов’язані використати всі щорічні відпустки, на які вони набули право за останній відпрацьований рік. Таку вимогу передбачено статтею 30 Закону про Державний бюджет України на 2025 рік. Якщо ж до кінця року відпустка не буде використана – працівникам виплатять компенсацію у межах затверджених видатків
Коли та за який період потрібно буде проходити обов'язковий аудит, якщо підприємство у 2024 та 2025 відповідає критеріям середнього підприємства? Як визначити до якої категорії (велике, середнє чи мале) віднести підприємство, якщо балансова вартість активів відповідає мікропідприємству, чистий дохід – великому підприємству, а середня кількість працівників – середньому підприємству?
Домашній працівник може бути прийнятий лише фізичною особою або домогосподарством, тобто сім’єю чи окремою особою, яка потребує допомоги по господарству. Юридичні особи, такі як підприємства або організації, не мають права укладати трудові договори з домашніми працівниками
З нового року держава компенсує вартість автоцивілки для учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни. Тепер власники таких авто можуть оформити поліс ОСЦПВ у будь-якій ліцензованій страховій компанії, а потім повернути сплачену суму через портал «Дія». Це ще один крок до розширення соціальної підтримки ветеранів і спрощення доступу до державних послуг
Навіть якщо після закриття ФОП минуло понад рік і з податкової ніхто не телефонував – це ще не привід позбуватися всіх документів. Перевірки можуть прийти й пізніше, тож усі документи варто зберігати мінімум три роки. Це ваш головний доказовий щит у разі претензій або штрафів