Звіт про витрати на утримання робочої сили форма №1-РС (один раз на чотири роки): інструкція

З’ясуємо кому, в які строки та спосіб звітувати за формою №1-РС (один раз на чотири роки). Також підкажемо, як заповнити Звіт про витрати на утримання робочої сили і що буде за його неподання


Хто подає Звіт за формою №1-РС (один раз на чотири роки)

Звіт про про витрати на утримання робочої сили за формою №1-РС (один раз на чотири роки) (далі Звіт) подають юридичні особи, відокремлені підрозділи юридичних осіб за переліком, визначеним Держстатом.

На замітку! Підприємство подає тільки ту статистичну звітність, яка зазначена в Переліку надаваних звітів в Кабінеті респондента на сайті статистики

На офіційному сайті Держстату за кодом підприємства перевірте перелік статистичних звітів, до яких ваша юридична особа залучена до звітування в поточному періоді. Для цього зайдіть в «Кабінет респондента».


Які строки подання Звіту за формою №1-РС про витрати на утримання робочої сили


Звіт подають один раз на чотири роки не пізніше 7 квітня, наступного за звітним періодом.


Якщо цей день припадає на вихідний або святковий день, то звітують у перший робочий день після нього.

Куди подавати Звіт за формою №1-РС (один раз на чотири роки)


Підприємства подають Звіт до територіального органу Державної служби статистики України.


Яка відповідальність за неподання Звіту за формою №1-РС (один раз на чотири роки)


Порушення порядку подання або використання даних державних статистичних спостережень тягне за собою відповідальність згідно зі ст. 186-3 Кодексу про адміністративні правопорушення (КпАП).


Так, за неподання органам статистики Звіту або подання його з недостовірними даними, не в повному обсязі, не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, чи із запізненням загрожує штраф:


  1. від 10 до 15 нмдг (від 170 до 255 грн);
  2. від 15 до 25 нмдг (від 255 до 425 грн) за повторне вчинення правопорушення особою, на яку вже накладали адмінстягнення протягом року.

На замітку! Для накладення стягнення на особу, винну у неподанні Звіту, органам статистики не потрібно звертатися до суду (ст. 244-3 КпАП)

Проте під час воєнного стану, а також протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни, адміністративний штраф за неподання чи несвоєчасне подання не застосовуватимуть (Закон України від 03.03.2022 №2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни»).

За якою формою звітувати про витрати на утримання робочої сили


Із 01.01.2025 про витрати на утримання робочої сили звітують за формою, затвердженою наказом Держстату від 15.04.2024 №113.


Завантажити бланк:


Звіт про витрати на утримання робочої сили. Форма №1-РС (один раз на чотири роки)

Який порядок заповнення Звіту за формою №1-РС (один раз на чотири роки)


Для правильного заповнення Звіту скористайтеся роз’ясненням Держстату від 07.10.2024 №19.1.2-12/22-24.


Звіт респонденти заповнюють на підставі даних первинної облікової документації, керуючись положеннями:


  1. Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Держкомстату від 28.09.2005 №286 (далі – Інструкція зі статистики кількості працівників);
  2. Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.2004 №5 (далі – Інструкція зі статистики заробітної плати).


До форми включають дані про витрати на утримання робочої сили за звітний рік окремо по юридичних особах, філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах.


У полі «Номер зведеного звіту/підпорядкованої установи» наводять дані щодо порядкового номера зведеного звіту або підпорядкованої установи за видом економічної діяльності, щодо якого подають звіт. Зазначений номер більше або дорівнює одиниці.


У полі «Вид економічної діяльності, щодо якого подається звіт» зазначають інформацію про фактично здійснювану підприємством економічну діяльність у звітному році за національним класифікатором (ДК 009:2010) «Класифікація видів економічної діяльності» (далі – КВЕД).


Код виду економічної діяльності за КВЕД визначається автоматично відповідно до зазначеного виду економічної діяльності, щодо якого подається звіт.


Звіт складається із двох розділів: показників щодо кількості та робочого часу працівників за звітний рік і щодо витрат на утримання робочої сили за звітний рік.


Якщо немає даних на підприємстві, установі, організації, то проставляють позначку в блоці «Інформація щодо відсутності даних» за однією із наведених причин:


  1. «Одиниця припинена або перебуває в стадії припинення»;
  2. «Здійснюється сезонна діяльність або економічна діяльність, пов’язана з тривалим циклом виробництва»;
  3. «Тимчасово призупинено економічну діяльність через економічні чинники/карантинні обмеження»;
  4. «Проведено чи проводиться реорганізація або передано виробничі фактори іншій одиниці».


Інші причини відсутності даних не використовують.


Розділ І. Кількість та робочий час працівників за звітний рік


Тут наводять дані щодо осіб, які працювали у звітному році на умовах трудової угоди з підприємством та отримували плату за працю, незалежно від виду виконуваної роботи, кількості відпрацьованих годин (повний або неповний робочий день) і тривалості угоди (із фіксованим або невизначеним кінцевим терміном дії), кількості відпрацьованого й оплаченого робочого часу у звітному році.


Графа 1. «Працівники з повною зайнятістю» дані про працівників (за винятком учнів/стажистів), кількість годин праці яких збігається з визначеною кількістю годин у колективних договорах або прийнятою на підприємстві, навіть якщо трудову угоду укладено на строк менше одного року. Розраховують як середньомісячну кількість працівників відповідно до положень глави 3 Інструкції зі статистики кількості працівників, без урахування даних про:


  1. працівників, які перебувають у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами або для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та у відпустках без збереження заробітної плати для догляду за дитиною більшої тривалості;
  2. призваних на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, під час мобілізації, на особливий період або прийнятих на військову службу за контрактом, з якими призупинено дію трудового договору;
  3. працівників, які евакуювалися в іншу місцевість або місцезнаходження яких тимчасово невідомо;
  4. працівників, які протягом періоду дії воєнного стану перебувають у відпустках без збереження заробітної плати без обмеження строку, встановленого частиною першою статті 26 Закону України «Про відпустки»;
  5. фізичних осіб підприємців і тих, що працюють за цивільно-правовими договорами.


Графа 2. «Працівники із частковою зайнятістю» дані про працівників (за винятком учнів/стажистів),кількість годин праці яких є меншою за визначену в колективному договорі або прийняту на підприємстві на день, тиждень або місяць (пів дня, три чверті часу, чотири п’ятих тощо) на постійній основі. Розраховують аналогічно графі 1 цього розділу.


Графа 3. «Учні/стажисти» дані про працівників, які ще не повністю задіяні в процесі виробництва і працюють для набуття досвіду виконання завдань та обов’язків певної професійної діяльності або галузі знань, окрім:


  1. тих, які проходять стажування в державних органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування;
  2. здобувачів освіти закладів вищої, фахової передвищої освіти, що здійснюють підготовку за спеціальностями галузі знань 22 «Охорона здоров’я»;
  3. лікарів-інтернів;
  4. курсантів (слухачів, студентів) закладів спеціалізованої освіти військового профілю, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, курсантів і слухачів закладів вищої освіти МВС і ДСНС.


Розраховують аналогічно графі 1 цього розділу.


У рядку 02 наводять дані про кількість відпрацьованих годин за рік, визначену як сума по всіх періодах, спрямованих на виробництво товарів та послуг, ураховуючи час, відпрацьований у вихідні (за графіком), святкові та неробочі дні, період службових відряджень, на надурочних роботах, а також час роботи надомників. Час, відпрацьований працівниками, які працюють за сумісництвом на тому самому підприємстві, де й основне місце роботи, ураховують у повному обсязі.


У рядку 03 відображають дані про загальну кількість годин відпрацьованого та невідпрацьованого часу, але оплаченого впродовж звітного року:


  1. період відпусток (основні, додаткові, у зв’язку з навчанням та творчі);
  2. час відсутності працівників через тимчасову непрацездатність, яка оплачується за рахунок коштів роботодавця;
  3. період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації;
  4. період виконання державних або громадських обов’язків, простоїв та інших неявок, які оплачують згідно з чинним законодавством або колективним договором.

Важливо! Час відсутності в період відпусток (основні, додаткові, у зв’язку з навчанням і творчі) та через тимчасову непрацездатність, яка оплачується за рахунок коштів роботодавця, враховують у частині, що припадає на робочі дні

Показники щодо кількості оплачених годин працівниками з повною та частковою зайнятістю (крім учнів/стажистів) мають бути наведені відносно працівників, яких враховують у кількості працівників із повною та частковою зайнятістю (крім учнів/стажистів).

Якщо різниця між даними за показником щодо кількості оплачених годин працівниками з повною зайнятістю (крім учнів/стажистів) і даними за показником щодо кількості відпрацьованих годин працівниками з повною зайнятістю (крім учнів/стажистів) більше нуля, то дані за показником щодо оплати за невідпрацьований час працівникам (крім учнів/стажистів) та/або дані за показником щодо прямих соціальних виплат роботодавця (крім учнів/стажистів) можуть бути більше нуля.


Дані за показниками щодо кількості відпрацьованих годин працівників з повною, частковою зайнятістю, а також учнів/стажистів не можуть перевищувати дані за показниками щодо кількості оплачених годин працівників з повною, частковою зайнятістю, а також учнів/стажистів.


Розділ ІІ. Витрати на утримання робочої сили за звітний рік


У цьому розділі показують дані щодо оплати праці, видатків на загальнообов’язкове державне та добровільне соціальне страхування працівників, забезпечення їх житлом, професійне навчання, культурно-побутове обслуговування, податків, зборів та інших обов’язкових платежів, а також інших витрат, пов’язаних з використанням робочої сили.


Рядок 10. «Прямі виплати, надбавки та доплати, що виплачуються в кожному розрахунковому періоді працівникам» має містити дані, які включають суми оплати за тарифними ставками (окладами), відрядними розцінками та посадовими окладами, надбавок та доплат до тарифних ставок (окладів), посадових окладів працівникам (крім учнів/стажистів), що здійснюються у формі регулярних грошових платежів упродовж року. Наприклад:


- винагороди за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці за тарифними ставками (окладами), відрядними розцінками робітників та посадовими окладами керівників, фахівців, технічних службовців, уключаючи в повному обсязі внутрішнє - сумісництво;

- суми відсоткових або комісійних нарахувань залежно від обсягу доходів (виручки), отриманих відреалізації продукції (товарів, послуг), якщо вони є основною заробітною платою;

- гонорари штатним працівникам редакцій газет, журналів, інших засобів масової інформації, видавництв, установ мистецтва й (або) оплата їх праці, що нараховується за ставками (розцінками) авторської (постановочної) винагороди, нарахованої на цьому підприємстві;

- оплата при переведенні працівника на нижче оплачувану роботу у випадках і розмірах, передбачених чинним законодавством, а також при невиконанні норм виробітку та виготовленні продукції, що виявилася браком, не з вини працівника;

- оплата роботи висококваліфікованих працівників, залучених для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників;

- оплата праці за час перебування у відрядженні (не включає відшкодування витрат у зв’язку з відрядженням: добових, вартості проїзду, витрат на наймання житлового приміщення);

- оплата надурочних робіт і робіт у вихідні, святкові й неробочі дні в розмірах і за розцінками, установленими чинним законодавством;

- оплата працівникам днів відпочинку, що надаються їм у зв’язку з роботою понад тривалість робочого часу у випадках, передбачених законодавством;

- суми доплат до розміру мінімальної заробітної плати, надбавок і доплат до тарифних ставок і посадових окладів, передбачених колективним договором;

- премії та винагороди працівникам, у тому числі за вислугу років, що мають систематичний характер;

нарахування зовнішнім сумісникам;

- суми нарахованих надбавок і доплат працівникам до тарифних ставок і посадових окладів, передбачених чинним законодавством, зокрема, за:


  1. суміщення професій (посад);
  2. розширення зони обслуговування або збільшення обсягу робіт;
  3. виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника;
  4. роботу у важких і шкідливих та особливо важких і особливо шкідливих умовах праці;
  5. інтенсивність праці;
  6. роботу в нічний час;
  7. керівництво бригадою;
  8. високу професійну майстерність;
  9. класність водіям (машиністам) транспортних засобів;
  10. високі досягнення в праці, у тому числі державним службовцям;
  11. виконання особливо важливої роботи на певний термін;
  12. знання та використання в роботі іноземної мови;
  13. допуск до державної таємниці;
  14. дипломатичні ранги, персональні звання службових осіб, ранги державних службовців, кваліфікаційні класи суддів;
  15. науковий ступінь;
  16. нормативний час пересування в шахті (руднику) від ствола до місця роботи і назад працівникам, постійно зайнятим на підземних роботах.


Рядок 11. «Прямі виплати, надбавки та доплати, що виплачуються не в кожному розрахунковому періоді працівникам» (крім учнів/стажистів) має містити дані, які включають суми премій і винагород, що не носять систематичного характеру. Наприклад:


  1. відсоткові або комісійні винагороди, виплачені додатково до тарифної ставки (окладу, посадового окладу);
  2. суми виплат, пов’язаних з індексацією заробітної плати працівників;
  3. дані щодо премій та нерегулярних виплат працівникам, що здійснюються раз на рік або мають одноразовий характер:
  4. винагороди за підсумками роботи за рік, щорічні винагороди за вислугу років (стаж роботи);
  5. премії, що виплачуються в установленому порядку за спеціальними системами преміювання, виплачені відповідно до рішень уряду;
  6. премії за сприяння винахідництву та раціоналізації, створення, освоєння та впровадження нової техніки й технології, уведення в дію в строк і достроково виробничих потужностей і об’єктів будівництва, своєчасну поставку продукції на експорт та інші;
  7. премії за виконання важливих і особливо важливих завдань;
  8. одноразові заохочення, не пов’язані з конкретними результатами праці, наприклад до ювілейних і пам’ятних дат;
  9. вартість безкоштовно наданих працівникам акцій;
  10. суми компенсації працівникам у разі невикористання відпусток;
  11. суми компенсації працівникам втрати частини заробітної плати у зв’язку з порушенням термінів її виплати;
  12. компенсація моральної шкоди працівникам за рахунок коштів підприємства, що виплачується за рішенням суду;
  13. вартість путівок працівникам і членам їхніх сімей на лікування та відпочинок або суми компенсацій, видані замість путівок за рахунок коштів підприємства;
  14. матеріальна допомога, надана всім або більшості працівників, наприклад на оздоровлення.


Рядок 12. «Внески до фондів заощаджень, створених для працівників» має містити дані про суми, сплачені роботодавцем на користь працівників (крім учнів/стажистів). Наприклад, до накопичуваних фондів компанії, на купівлю акцій компанії тощо.

Рядок 13. «Оплата за невідпрацьований час працівникам» (крім учнів/стажистів) має містити дані про суми оплати за невідпрацьований робочий час, визначені в пп. 2.2.12 п. 2.2 глави 2 Інструкції зі статистики заробітної плати, за винятком суми компенсації працівникам у разі невикористання відпусток. Наприклад:


  1. оплата щорічних (основної та додаткових) відпусток;
  2. оплата додаткових відпусток працівникам, які мають дітей, у розмірах, передбачених законодавством;
  3. оплата додаткових відпусток (понад тривалість, передбачену законодавством), наданих відповідно до колективного договору;
  4. оплата додаткових відпусток у зв’язку з навчанням і творчих відпусток;
  5. суми заробітної плати, що зберігаються за основним місцем роботи працівників за час їхнього навчання з відривом від виробництва в системі підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів;
  6. суми, нараховані особам, які проходять навчання (підготовку) для роботи на щойно введених у дію підприємствах за рахунок коштів, передбачених у загальних кошторисах будівництва;
  7. оплата спеціальної перерви в роботі у випадках, передбачених законодавством, оплата пільгового часу неповнолітнім;
  8. оплата працівникам, які залучаються до виконання державних або громадських обов’язків, якщо вони виконуються в робочий час;
  9. оплата працівникам-донорам днів обстеження, здавання крові та відпочинку, що надаються після кожного дня здавання крові або днів, приєднаних за бажанням працівника до щорічної відпустки;
  10. оплата, що зберігається за працівником, який підлягає медичному огляду, за основним місцем роботи за час перебування в медичному закладі на обстеженні;
  11. оплата простоїв не з вини працівника.

Рядок 14. «Заробітна плата працівників у натуральній формі» (крім учнів/стажистів) має містити дані щодо заробітної плати працівників у натуральній формі, а також наданих їм пільг, послуг і допомоги в натуральній і грошовій формах. Наприклад:


- вартість продукції, виданої працівникам при натуральній формі оплати праці. Показник не містить даних про вартість продукції, проданої в рахунок заробітної плати;

- вартість безоплатно наданих працівникам, зайнятим в окремих видах діяльності, вугілля, комунальних послуг, послуг зв’язку та суми коштів на відшкодування їхньої оплати або здешевлення. При цьому показник містить дані про вартість зазначених товарів та послуг, наданих відповідно до законодавства;

- суми компенсації витрат працівників (не передбачені законодавством) з оплати житла (оплати житлово-комунальних послуг, місця в гуртожитку, що не перебуває на балансі підприємства, найму житла тощо);

- витрати на утримання житлового фонду, що перебуває на балансі підприємства або фінансується за рахунок коштів підприємства, без урахування заробітної плати працівників служб, що здійснюють його обслуговування;

- витрати на погашення позик, виданих працівникам, або відсотків за користування ними, субсидії, що не підлягають поверненню, для поліпшення житлових умов, на індивідуальне будівництво тощо;

- вартість житла, переданого у власність працівникам, за винятком капітальних інвестицій у будівництво житла;

- вартість безкоштовно наданих продуктів харчування (крім молока та лiкувально-профiлактичного харчування, надання яких пов’язане з умовами праці) або суми грошової компенсації за них;

- оплата (повністю або частково, у вигляді талонів) підприємством харчування працівників у їдальнях, буфетах, профілакторіях;

- витрати, пов’язані з наданням безкоштовного проїзду працівникам залізничного, авіаційного, морського, річкового, автомобільного транспорту та міського електротранспорту за особистими потребами згідно з нормами, передбаченими галузевими угодами та колективними договорами;

- користування автомобілем, який належить роботодавцю;

- вартість проїзних квитків, які персонально розподіляються між працівниками, та відшкодування працівникам вартості проїзду, не пов’язаного з виконанням виробничих завдань;

- витрати на перевезення працівників до місця роботи як власним, так і орендованим транспортом (крім оплати праці водіїв);

- вартість безкоштовно наданого працівникам форменого одягу, обмундирування (крім спецодягу), що може використовуватися поза робочим місцем і залишається в особистому постійному користуванні, або сума знижки в разі продажу форменого одягу за зниженими цінами;

- вартість подарунків до свят і пам’ятних дат;

- витрати на користування мобільним зв’язком для службового та приватного використання;

- витрати на культурно-побутове обслуговування працівників, зокрема:


  1. утримання їдалень, профілакторіїв, санаторіїв, будинків і таборів відпочинку, медпунктів, бібліотек, клубів, спортивних споруд, дошкільних навчальних закладів та інших громадських служб (невеликий ремонт і регулярне технічне обслуговування); придбання медикаментів для лікувально-профілактичних установ, що перебувають на балансі підприємств або фінансуються на умовах часткової участі, та для медаптечок;
  2. проведення культурно-масових, спортивних та інших громадських заходів, уключаючи оренду приміщень;
  3. оплату екскурсій та мандрівок, занять у спортивних секціях;
  4. вартість абонементів у спортивні та оздоровчі заклади;
  5. оплату за утримання дітей працівників у дошкільних навчальних закладах або її здешевлення;
  6. оплату вартості подарунків до свят і квитків на видовищні заходи для дітей працівників;
  7. відрахування коштів профспілковій організації на проведення культурно-масової, фізкультурної та оздоровчої роботи.

Рядок 15. «Заробітна плата учнів/стажистів» має містити дані про суму нарахованої заробітної плати, визначеної аналогічно рядкам 13 і 14 цього розділу, а також додаткові виплати, гонорари, чайові та подарунки, комісійні та оплату в натуральній формі.

Рядок 16. «Внески роботодавця на обов’язкове соціальне страхування працівників (уключаючи єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування)» містить дані про суми внесків, які виплачує роботодавець до ПФУ, та які є обов’язковими за законодавством.

Рядок 17. «Внески роботодавця на соціальне страхування працівників» (крім учнів/стажистів) має містити дані про витрати підприємств на страхові внески на користь працівників (крім передбачених законодавством). Наприклад:


  1. страхові внески підприємств за договорами добровільного пенсійного страхування, укладеними з недержавними пенсійними фондами на користь працівників;
  2. страхові внески підприємств, пов’язані з добровільним страхуванням працівників та членів їхніх сімей (особистим, медичним, страхуванням майна та іншими видами страхування);
  3. видатки підприємств на покриття витрат ПФУ на виплату та доставку пільгових пенсій.

Рядок 18. «Прямі соціальні виплати роботодавця працівникам» (крім учнів/стажистів) уключає суму, еквівалентну розміру заробітної плати, яку роботодавець тимчасово продовжує виплачувати у випадку захворювання, вагітності, травми на виробництві, інвалідності, скорочення штату, на пенсійне та медичне забезпечення тощо. Цей показник уключає виплати, що здійснюються за рахунок власних ресурсів роботодавця безпосередньо працівникам, а також тим, хто колись працював на нього, або іншим обраним особам, без використання фондів соціального страхування або спеціальних резервів.

Наприклад:


  1. витрати, пов’язані з оплатою тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця;
  2. соціальні допомоги та виплати (крім передбачених законодавством) працівникам, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та у відпустці без збереження заробітної плати для догляду за дитиною більшої тривалості, при народженні дитини, сім’ям з неповнолітніми дітьми за рахунок коштів підприємства;
  3. одноразова допомога працівникам, які виходять на пенсію, згідно з колективними договорами;
  4. суми вихідної допомоги при припиненні трудового договору у випадках, визначених законодавством;
  5. суми, нараховані працівникам за час затримки розрахунку при звільненні;
  6. соціальні внески роботодавців на пенсії та охорону здоров’я;
  7. оплата навчання працівників і членів їхніх сімей, не пов’язаного з виробничою необхідністю;
  8. матеріальна допомога, яка надається підприємством окремим працівникам у зв’язку із сімейними обставинами, на оплату лікування, поховання, а також матеріальна допомога на оздоровлення дітей.

Рядок 19. «Витрати на професійне навчання» має містити дані про витрати роботодавця на професійне навчання (також для учнів/стажистів, крім їх заробітної плати) , пов’язане з виробничою потребою. Наприклад:

  1. оплата за навчання працівників у вищих навчальних закладах і установах підвищення кваліфікації, професійної підготовки та перепідготовки кадрів;
  2. стипендії слухачам підготовчих відділень, студентам, аспірантам, направленим підприємствами на навчання з відривом від виробництва у закладах вищої освіти;
  3. оплата проїзду до місцезнаходження навчального закладу або місця проведення навчання та назад;
  4. витрати, пов’язані з організацією навчального процесу (придбання навчального матеріалу, утримання будівель і приміщень, призначених для навчання, оренда приміщень для проведення навчання);
  5. оплата праці викладачів, що не перебувають у штаті підприємства;
  6. витрати на оплату участі та організацію семінарів, тренінгів, курсів підвищення кваліфікації власних працівників підприємства.

Рядок 20. «Інші витрати роботодавця на утримання робочої сили» має містити дані про:


  1. витрати на послуги з пошуку та підбору кадрів;
  2. компенсаційні виплати та добові, які виплачуються при переїзді на роботу в іншу місцевість;
  3. надбавки (польове забезпечення) до тарифних ставок і посадових окладів працівників, направлених для виконання монтажних, налагоджувальних, ремонтних і будівельних робіт, і працівників, робота яких виконується вахтовим методом, постійно проводиться в дорозі або має роз’їзний (пересувний) характер;
  4. витрати підприємств на оплату послуг із лікування та медичних оглядів працівників, які були надані закладами охорони здоров’я, уключаючи протезування;
  5. вартість виданого згідно з чинними нормами спецодягу, спецвзуття та інших засобів індивідуального захисту, мийних та знешкоджувальних засобів, молока та лiкувально-профiлактичного харчування або відшкодування витрат працівникам за їх придбання в разі невидачі адміністрацією;
  6. вартість придбаних підприємством проїзних квитків, які персонально не розподіляються між працівниками, а видаються їм у разі потреби для виконання виробничих завдань (у зв’язку зі специфікою роботи);
  7. витрати на оформлення паспортів громадянам України для виїзду за кордон та віз.

Рядок 21. «Податки, що належать до витрат на утримання робочої сили» має містити дані про всі податки та збори, розмір яких залежить від кількості або складу працівників, а також величини їхнього фонду оплати праці, зокрема суми адміністративно-господарських санкцій, що сплачують підприємства за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні».

Рядок 22. «Субсидії, які одержує роботодавець» має містити дані про суми, що отримані у формі компенсації для відшкодування частини або всіх витрат на пряму оплату праці, зокрема компенсація частини єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за працівників, яких роботодавець працевлаштував на новостворені робочі місця, відповідно до Закону України «Про зайнятість населення».


Як виправляти помилки у Звіті за формою №1-РС (один раз на чотири роки)


Під час виправлення помилок у статистичній звітності фахівці Держстату рекомендують керуватися положеннями, зокрема:


  1. Закону України «Про офіційну статистику» від 16.08.2022 №2524-IX (п. 4 ч. 1 ст. 17);
  2. Положення про Державну службу статистики України, затвердженого постановою КМУ від 23.09.2014 №481;
  3. Порядку подання е-звітності до органів держстатистики, затвердженого наказом Держстату від 12.01.2011 №3 (далі Порядок №3);
  4. Інструкції про порядок виправлення звітних даних у випадках виявлення приписок та інших перекручень у державній статистичній звітності, затвердженої наказом Мінстату від 10.05.1994 №94 (втратила чинність 10.07.2015, але деякі її положення застосовні на практиці).


Зважаючи на зазначені акти та напрацьовану практику, наведемо алгоритм дій, якщо ви виявили помилку у поданій статистичній звітності.


Самостійне виправлення помилок до граничного терміну подання звітності


Щодо виправлення помилок, виявлених безпосередньо респондентом маємо лише роз’яснення Держстату у листі від 20.02.2017 №09.3-07/33-17. Так, якщо ви виявили помилки у поданих статзвітах, зверніться до органу статистики та з’ясуйте, чи потребують вони виправлення.

На замітку! Врахує орган статистики виправлені дані або ні, залежить від того, коли подаєте новий звіт (до чи після оприлюднення ним статданих) і зважаючи на суттєвість виявленої помилки, її впливу на узагальнену інформацію по країні/регіону

Якщо орган статистики погодить внесення виправлень, то подавайте нові звіти разом із поясненнями щодо причин виправлень.


Якщо надішлете кілька примірників одного е-звіту (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважатиметься саме останній звіт (п. 3.8 розд. III Порядку №3).

Увага! До закінчення граничного терміну подання звітності ви можете подавати виправлені форми необмежену кількість разів. Оригіналом вважатиметься останній надісланий звіт

Виправлений звіт подавайте Держстату згідно з Порядком №3.


Виправлення помилок після прийняття звіту органами статистики


Якщо після прийняття звіту органи статистики виявлять невідповідності або помилки, вони можуть надіслати вам квитанцію-повідомлення про необхідність повторного подання звіту з виправленнями (п. 6.3 розд. VI Порядку №3).


Квитанція-повідомлення про необхідність повторного подання електронного звіту містить інформацію щодо:


  1. дати та часу відправлення квитанції-повідомлення про необхідність повторного подання електронного звіту;
  2. стислий зміст помилки, що потребує виправлення;
  3. термін подання виправленого звіту;
  4. дані посадової особи адресату звітності, що формує квитанції-повідомлення.


Виправлений звіт слід подати Держстату згідно з Порядком №3 та у встановлені в квитанції-повідомленні терміни.


Якщо не надішлете виправлену форму статистичної звітності та/або фінансову звітність у термін, зазначений у квитанції-повідомленні про необхідність повторного подання звіту, то форму статистичної звітності та/або фінансову звітність вважатимуть поданою недостовірною (пп. 6.3.3 розд. VI Порядку №3).


Виправлення помилок після оприлюднення статистичних даних


Після оприлюднення статистичних даних виправлення можливе лише у випадку суттєвої недостовірності даних.

У такому разі необхідно звернутися до органу державної статистики з письмовим поясненням причин внесення змін.


Детальнішу інформацію щодо виправлення помилок у статистичній звітності можна отримати на офіційному сайті Держстату.


Для більш детального ознайомлення з процедурою виправлення помилкових даних у статистичних звітах рекомендуємо переглянути також відео:



Як подавати Звіт за формою №1-РС (один раз на чотири роки)


Починаючи з 1 січня 2023 року Звіт подають винятково в електронній формі (ч. 4 ст. 10 Закону України від 16.08.2022 №2524-IX «Про офіційну статистику»).


Зробити це можна через безкоштовний сервіс для електронного звітування «Кабінет респондента» за посиланням.


Також на офіційному сайті Держстату можете ознайомитися з Переліком форм державних статистичних спостережень та фінансової звітності, які можуть подаватись респондентами в електронному вигляді у 20242025 роках. У цьому переліку наведені код шаблону та звітний період дії шаблону форми.


Для форми №1-РС (один раз на чотири роки) передбачений код шаблону S0303004, чинний зі звіту за 2024 рiк.


Джерело: 7eminar


Шаблони та зразки документів:


Звіт про витрати на утримання робочої сили. Форма №1-РС (один раз на чотири роки)

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇