Скарга до Колегії – це альтернативний спосіб захисту та поновлення прав у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб – підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, що застосовується як досудовий чи позасудовий інструментарій у спорах із державними реєстраторами та/або суб’єктами державної реєстрації.
Ознайомитись із зразками скарг та методичними рекомендаціями можна на сайті Західної юстиції за посиланням.
Процедуру здійснення розгляду скарг визначає Порядок розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1128.
Для забезпечення можливості надання письмових пояснень по суті заінтересованими особами під час воєнного стану територіальний орган за 15 днів до дня засідання колегії забезпечує оприлюднення на своєму офіційному веб-сайті інформації про дату засідання, та додатково повідомляє зазначену інформацію вказаним особам засобами електронної пошти (якщо адресу електронної пошти зазначено у скарзі у сфері державної реєстрації, доданих до неї документах, повідомлено заінтересованою особою або встановлено з інших офіційних джерел).
Під час воєнного стану заінтересована особа має право заявити клопотання про надіслання їй матеріалів скарги в електронній формі на адресу електронної пошти. Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції забезпечує надіслання таких матеріалів протягом трьох робочих днів після отримання клопотання.
Джерело: Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції