У 2024 році в Україні було досліджено понад 19,3 тисячі рекламоносіїв, з яких найбільшу частку склали об’єкти зовнішньої реклами (11,3 тис.) та об’єкти внутрішньої реклами (4,5 тис.). За результатами контролю виявлено 2622 порушення.
Заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор повідомив:
За рік було прийнято 58 рішень про визнання реклами недобросовісною або прихованою, а також 96 рішень про зупинення її розповсюдження. Загалом порушники добровільно сплатили понад 4 млн грн штрафних санкцій, а понад 900 тис. грн було стягнуто примусово.
Серед найпоширеніших порушень – використання недержавної мови в рекламі (712 справ), а також порушення у сфері реклами лікарських засобів, медичної техніки та методів лікування (283 справи).
Приклади порушень у рекламі:
- реклама лікарських засобів із неправдивими твердженнями про їхню ефективність;
- використання недержавної мови в рекламі, що суперечить законодавчим нормам;
- реклама «знижок», де ціни завищуються перед оголошенням акцій;
- дискримінаційна реклама за ознакою статі або соціального статусу;
- реклама на платформах спільного доступу до відео.
Контроль за рекламою в Україні здійснюють кілька органів. Відповідно до Закону України від 03.07.1996 №270/96-ВР «Про рекламу», основний контроль здійснює Держпродспоживслужба, за винятком, зокрема реклами у сфері азартних ігор, фінансових послуг та інструментів.
Джерело: Держпродспоживслужба