В Україні у 2024 році виявлено понад 2600 порушень у сфері реклами

За результатами контролю, у 2024 році виявлено 2622 порушення у сфері реклами. Загалом, порушники добровільно сплатили понад 4 млн грн штрафних санкцій, а понад 900 тис. грн було стягнуто примусово

У 2024 році в Україні було досліджено понад 19,3 тисячі рекламоносіїв, з яких найбільшу частку склали об’єкти зовнішньої реклами (11,3 тис.) та об’єкти внутрішньої реклами (4,5 тис.). За результатами контролю виявлено 2622 порушення.


Заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор повідомив:

За рік було прийнято 58 рішень про визнання реклами недобросовісною або прихованою, а також 96 рішень про зупинення її розповсюдження. Загалом порушники добровільно сплатили понад 4 млн грн штрафних санкцій, а понад 900 тис. грн було стягнуто примусово.

Серед найпоширеніших порушень використання недержавної мови в рекламі (712 справ), а також порушення у сфері реклами лікарських засобів, медичної техніки та методів лікування (283 справи).


Приклади порушень у рекламі:


  1. реклама лікарських засобів із неправдивими твердженнями про їхню ефективність;
  2. використання недержавної мови в рекламі, що суперечить законодавчим нормам;
  3. реклама «знижок», де ціни завищуються перед оголошенням акцій;
  4. дискримінаційна реклама за ознакою статі або соціального статусу;
  5. реклама на платформах спільного доступу до відео.


Контроль за рекламою в Україні здійснюють кілька органів. Відповідно до Закону України від 03.07.1996 №270/96-ВР «Про рекламу», основний контроль здійснює Держпродспоживслужба, за винятком, зокрема реклами у сфері азартних ігор, фінансових послуг та інструментів.


Джерело: Держпродспоживслужба

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇