Пенсійний фонд постановою від 15.08.2025 №27-1 затвердив Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення, прийняті за результатами проведених перевірок правильності використання страхувальниками коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Порядком визначається процедура подання та розгляду головними управліннями Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі / Пенсійним фондом України скарг страхувальників при оскарженні рішень:
- про повернення страхових коштів та
- застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування,
- про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів, передбачених ч. 6 ст. 8 Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Порядок складається з наступних розділів:
- Загальні положення.
- Оформлення скарги.
- Подання скарги.
- Права особи, яка подала скаргу.
- Розгляд скарги.
- Рішення за розглядом скарги.
- Вирішення справи.
Особливості застосування Порядку
Скарга повинна бути викладена в письмовій формі та подана шляхом:
- особистого звернення,
- надіслана поштовим відправленням,
- подана в електронній формі, у тому числі з використанням вебпорталу електронних послуг ПФУ
протягом 30 календарних днів з дня доведення рішення, що оскаржується, до відома страхувальника.
Орган Пенсійного фонду / Пенсійний фонд України розглядає скаргу у строки та порядку, визначені Законом України від 17.02.2022 №2073-IX «Про адміністративну процедуру».
Скарги та матеріали, що засвідчують обставини справи, зберігаються протягом 5 років.
Джерело: Постанова ПФУ від 15.08.2025 №27-1