З 24 жовтня діє новий порядок оскарження рішень про повернення страхових коштів та застосування санкцій

Пенсійний фонд України затвердив новий порядок оскарження рішень за результатами перевірок використання страхових коштів. Документ унормовує процедуру подання та розгляду скарг страхувальників, визначає права заявників та строки розгляду. Відтепер оскаржити рішення можна не лише письмово чи поштою, а й в електронній формі через портал ПФУ

186


Пенсійний фонд постановою від 15.08.2025 №27-1 затвердив Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення, прийняті за результатами проведених перевірок правильності використання страхувальниками коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Постанова набирає чинність з дня опублікування. Вона була опублікована в «Офіційному віснику» від 24.10.2025

Порядком визначається процедура подання та розгляду головними управліннями Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі / Пенсійним фондом України скарг страхувальників при оскарженні рішень:


  1. про повернення страхових коштів та
  2. застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування,
  3. про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів, передбачених ч. 6 ст. 8 Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування».


Порядок складається з наступних розділів:


  1. Загальні положення.
  2. Оформлення скарги.
  3. Подання скарги.
  4. Права особи, яка подала скаргу.
  5. Розгляд скарги.
  6. Рішення за розглядом скарги.
  7. Вирішення справи.


Особливості застосування Порядку


Скарга повинна бути викладена в письмовій формі та подана шляхом:


  1. особистого звернення,
  2. надіслана поштовим відправленням,
  3. подана в електронній формі, у тому числі з використанням вебпорталу електронних послуг ПФУ


протягом 30 календарних днів з дня доведення рішення, що оскаржується, до відома страхувальника.


Орган Пенсійного фонду / Пенсійний фонд України розглядає скаргу у строки та порядку, визначені Законом України від 17.02.2022 №2073-IX «Про адміністративну процедуру».


Скарги та матеріали, що засвідчують обставини справи, зберігаються протягом 5 років.


Джерело: Постанова ПФУ від 15.08.2025 №27-1

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

186

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі
0/700

Коментарів поки немає

Почніть розмову…

563

98

21

1959

62

615

91

42

408

42

57

40

3157

51

12

25386

34

783

262

70