
Як повідомляє народна депутатка Ніна Южаніна, що з 1 січня 2026 року мала запрацювати електронна акцизна марка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів. Але – не буде.
Процес побудови та створення програмного забезпечення для функціонування системи простежуваності підакцизних товарів за два з половиною роки не був завершений і не виведений реальний результат.
Вартість такого програмного забезпечення – лише 60 мільйонів гривень, але кошти в бюджеті так і не знайшли.
За найбільш округленими розрахунками електронна система могла щороку приносити понад 30 мільярдів грн додаткових надходжень до бюджету!
І тепер готуються зміни, якими строк запровадження системи знову переносять – на 10 місяців, до 1 листопада 2026 року.
Джерело: Ніна Южаніна
Нагадаємо, що компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації закликають відтермінувати запуск еАкцизу, запланований на 1 січня 2026 року, через технічну неготовність системи та недостатній час для тестування. Таку ж позицію зайняв і Мінцифри.
Наразі функціонал еАкцизу є фрагментарним, а підзаконні акти та програмне забезпечення ще не повністю готові. Без належної підготовки бізнес ризикує зіткнутися з перебоями у роботі, фінансовими втратами та зростанням нелегального ринку.
Відтермінування запуску на 10 місяців дозволить провести комплексне тестування та інтеграцію системи, мінімізуючи ризики для операторів ринку та державного бюджету
Читайте більше:
Як працюватиме електронна акцизна марка
З 1 січня 2026 року маркування підакцизних товарів здійснюватиметься по новому
Бізнес закликає відтермінувати запуск еАкцизу на 10 місяців: з 1 листопада 2026
Електронні акцизні марки з 1 липня 2026 року: законопроєкт ДПС