Кальян у ресторані заборонений: стала позиція ВС

Розміщення інформації про тютюнові вироби або пов`язані з цим послуги в меню закладу ресторанного господарства або на плакатах, підпадає під заборону реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг

В Держпродспоживслужбі повідомляють, що грудень минулого року відзначився важливими подіями в частині посилення позицій правового визначення заборони кальянів у закладах ресторанного господарства. Зокрема, Верховним Судом (далі – ВС) прийнято два надважливих рішення в царині антитютюнового законодавства.


Згідно з постановою ВС від 20.12.2024 у справі №320/29317/23 (детальніше ми писали тут), поряд із забороною куріння, вживання та використання тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, кальянів у приміщеннях закладів ресторанного господарства, визначених ст. 13 Закону України від 22.09.2005 №2899-IV «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» (далі Закон), надання закладом послуги з приготування кальянів потрібно вважати стимулюванням продажу тютюнових виробів, що заборонено ст. 16 Закону, навіть якщо безпосередньо не відбувається реклама продукту.


Крім цього, постановою від 26.12.2024 у справі №320/23655/23, ВС визначив заборону на розміщення інформації у закладах ресторанного господарства про послуги приготування кальянів.


Оскільки:

заклади ресторанного господарства не є місцями, в яких дозволяється будь-яка реалізація тютюнових виробів та надання споживачеві послуг приготування кальянів, а столик ресторану не може вважатися «одним місцем торгівлі, заклади ресторанного господарства не можуть розміщувати інформацію про виробника товару та/або товар на елементах обладнання та / або оформлення місць надання послуг.

У такому разі, розміщення інформації про тютюнові вироби або пов`язані з цим послуги в меню закладу ресторанного господарства або на плакатах, підпадає під заборону реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг.


Отже, Держпродспоживслужба наголошує на суворому дотриманні норм антитютюнового законодавства суб’єктами господарювання – власниками закладів ресторанного господарства.


Джерело: Держпродспоживслужба