Як і де можна зареєструвати зміни до відомостей про організацію профспілки

У Мін’юсті пояснили, як зареєструвати зміни до відомостей про організацію профспілки. Подача документів для державної реєстрації змін здійснюється безпосередньо до суб’єкта державної реєстрації або до ЦНАП, по місцю знаходження профспілкової організації

Професійні спілки є організаціями, що об’єднують громадян, пов’язаних спільними інтересами за родом їхньої професійної діяльності. Основним завданням профспілок є захист трудових і соціально - економічних прав та інтересів своїх членів.


Офіційності профспілкові організації набувають після їх легалізації, яка здійснюється шляхом їх реєстрації відповідними органами Міністерства юстиції України (далі – Мін’юст) після чого вони набувають статусу юридичної особи.


В процесі діяльності профспілкової організації відбуваються  зміни, які підлягають державній реєстрації, а саме, це зміна:


  1. найменування;
  2. місцезнаходження;
  3. керівника або відомостей про керівника;
  4. представника;
  5. відомостей про членів керівних органів;
  6. інформації для здійснення зв’язку тощо.


Перелік документів, необхідних для державної реєстрації змін до відомостей про організацію профспілки, визначений п. 4 ст. 17 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі – Закон).


Так, для державної реєстрації змін до відомостей про організацію профспілки, заявник має підготувати та подати наступний пакет документів:


  1. заява щодо державної реєстрації юридичної особи - громадського формування (форма 4) заповнена відповідно до прийнятих змін, які необхідно внести;
  2. примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення керівного органу профспілкової організації про зміни, яке викладається в письмовій формі, прошивається, пронумеровується та скріплюється підписами уповноважених осіб на його підписання, відповідно до положень ст. 15 Закону. Справжність підписів на такому рішенні має бути нотаріально засвідчено з обов’язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів;
  3. відомості про склад керівного органу (у разі внесення зміни до складу керівних органів). Цей документ повинен містити відомості про ім’я, дату народження керівника, членів керівного органу, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посаду, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку (адреса електронної пошти тощо).


В разі внесення змін лише до інформації про місцезнаходження та/або про здійснення зв’язку з організацією подається лише заповнена у відповідних розділах заява (форма 4).


Текст документів має бути написаний розбірливо: машинодруком або від руки друкованими літерами. Документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст.


Адміністративний збір за внесення змін профспілкові організації не сплачують.


Подача документів для державної реєстрації змін здійснюється безпосередньо до суб’єкта державної реєстрації або до фронт-офісів (центрів надання адміністративних послуг) по місцю знаходження профспілкової організації особисто заявником з пред’явленням документа, який відповідно до закону посвідчує його особу. У разі подання документів для проведення державної реєстрації уповноваженою на те особою встановлюється обсяг повноважень такої особи на підставі документа, що підтверджує її повноваження. Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що підтверджує повноваження, є документ, що підтверджує повноваження законного представника, нотаріально посвідчена довіреність або відомості з Єдиного державного реєстру про особу, яка уповноважена діяти від імені юридичної особи (профспілкової організації).


Також, документи можна надіслати поштовим відправленням до суб’єкта державної реєстрації про те, у цьому разі справжність підпису заявника на заяві також повинна бути нотаріально засвідчена з використанням спеціальних бланків нотаріальних документів.


Строк розгляду документів, поданих для державної реєстрації змін становить 15 робочих днів з дати подання документів, за результатами якого приймається одне з таких рішень, або про проведення державної реєстрації змін або відмову в ній, на підставах обумовлених ст. 28 Закону.


 Джерело: Мін’юст