Заряджайте знання – оформлюйте передплату і отримуйте павербанк🎁

Квитанції №1 і №2 з різними датами: яка дата вважається датою подання документа

Квитанції №1 і №2 можуть мати різні дати. Пояснюємо, у який строк формується Квитанція №2, яка дата вважається датою прийняття документа та що робити, якщо контролюючий орган затримав квитанцію

2

50

Подобаються наші матеріали? Додайте нас в улюблені джерела Google, щоб частіше бачити наші новини в пошуку та ШІ-оглядах в Google.

Додати
Головне

Квитанція №2 не обов’язково має бути датована тим самим днем, що й квитанція №1: за Порядком №557 вона формується не пізніше наступного робочого дня. При цьому, якщо Квитанція №2 підтверджує прийняття документа, датою та часом його прийняття вважаються дані з Квитанції №1, а затримка з боку контролюючого органу не повинна створювати для платника негативних наслідків

  1. Чи мають Квитанції №1 і №2 бути датовані одним днем
  2. Яка дата вважається датою прийняття електронного документа
  3. Що робити, якщо Квитанція №2 не підтверджує прийняття документа
  4. Висновки


Чи мають Квитанції №1 і №2 бути датовані одним днем


Вони не обов’язково мають співпадати. Це вбачається з п. 9 розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, що затверджений наказом Мінфіну від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок №557):

Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та цим Порядком, формується друга квитанція.

Отже, дата Квитанції №2 може співпадати з датою Квитанції №1, а може не співпадати, але має бути не пізніше наступного робочого дня з моменту формування Квитанції №1.


Тобто, якщо платник направив повідомлення про прийняття працівника на роботу 30.09.2026, а другу квитанцію сформовано лише 03.10.2026, то квитанцію надіслано контролюючим органом із запізненням.

Яка дата вважається датою прийняття електронного документа


Відповідно до п. 11 розділу ІІ Порядку №557, у разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Тобто, якщо у наведеному прикладі, отримали Квитанцію №2 навіть 05.10.2026, дата подання все одно становить 30.09.2026.

Що робити, якщо Квитанція №2 не підтверджує прийняття документа


По-перше, і це стосується випадків коли квитанції все ще немає, потрібно зафіксувати факт відправки електронного документа вчасно.


Це можуть бути скріншоти, доповідні записки керівникові, що документ відправлено, але його ще не прийнято. Зрештою, запити до ДПС, чи вони бачать ваш документ. Так, це трохи дивний хід, але потрібні «сліди», що платник все зробив вчасно.


По-друге, своєчасне отримання Квитанції №2 у разі неприйняття документа дало б платнику можливість оперативно виправити недоліки та повторно подати документ у встановлений строк.


Верховний Суд (далі – ВС) у постанові від 18.03.2025 у справі №520/24329/23 зазначив таке:

… порушення строків надсилання платнику податків квитанції про прийняття податкових накладних призвело до порушення строків реєстрації перелічених вище податкових накладних, оскільки станом на кінець операційного дня позивач не отримав інформації про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації накладних.


<…> при проведенні камеральної перевірки контролюючим органом не враховано той факт, що вказані вище податкові накладні, належним чином та у встановлений законодавцем строк надіслані позивачем для реєстрації в ЄРПН, а тому підстав для притягнення позивача до фінансової відповідальності в цій частині не було.

І хоча реєстрація податкових накладних здійснюється за іншим Порядком, можна використати цю тезу ВС, як аргумент для підтвердження правомірності твердження, що:

Якщо документ надіслано своєчасно, а порушення строку його прийняття сталося через дії або бездіяльність контролюючого органу, це може бути підставою для заперечення застосування фінансової відповідальності до платника.

Висновки


  1. Квитанція №2 не обов’язково має ту саму дату, що й Квитанція №1: вона має бути сформована не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції.
  2. Датою та часом прийняття (реєстрації) документа вважаються дата та час, зафіксовані у Квитанції №1, навіть якщо Квитанцію №2 сформовано пізніше.
  3. Потрібно мати докази своєчасності відправлення електронного документа. Якщо затримка або порушення строку сталися не з вини платника, такі докази можуть бути використані для заперечення застосування фінансових санкцій.


Читайте більше:


Проблеми з Квитанцією №2 у ДПС про повідомлення про прийняття: 3 жовтня квитанції почали надходити

Катерина Чучаліна

Експерт

Катерина Чучаліна

Податковий експерт, адвокат, консультант у спорах з держорганами

2

50

3

6

2

6

9

2

246

4

977

4

272

3

17

3

17

2

10

2

10

2

13

2

15

2

11

2

14

2

19

Податковий розрахунок: скільки зберігати, чи друкувати та як оформити архів

Експерт детально розібрав, як зміни до правил діловодства, запроваджені наказом Мін’юсту №667/5, вплинули на порядок зберігання персоніфікованих відомостей про заробітну плату працівників. У статті пояснено, які саме документи необхідно включати до відповідної справи, скільки їх зберігати та чому для об’єднаної звітності застосовується строк у 75 років. Окрему увагу приділено формату зберігання: чи достатньо електронних документів, коли обов’язково створювати паперові копії та як правильно організувати комбінований архів. Ви знайдете практичні рекомендації щодо формування паперових справ, структури електронного архіву, зберігання квитанцій ДПС і підготовки документів до перевірок або передачі в архів

відео прев’ю для Податковий розрахунок: скільки зберігати, чи друкувати та як оформити архів
10

2917

4

23

2

16

2

35