Україна та ЄС продовжили «транспортний безвіз»

Мінрегіон та Європейська Комісія домовились про пролонгацію угоди про лібералізацію вантажних перевезень ще на 15 місяців


25 вересня Мінрозвитку та Європейська Комісія домовились про продовження Угоди про лібералізацію вантажних перевезень на 15 місяців. Таким чином «транспортний безвіз» діятиме:

щонайменше до березня 2027 року.

Це означає, що українські перевізники та перевізники ЄС і надалі не потребуватимуть спеціальних дозволів для виконання двосторонніх і транзитних перевезень.


Засідання Керівного комітету Угоди відбулось за участі Олексій Кулеби, Віцепрем’єр-міністра з відновлення України – Міністра розвитку громад та територій, Сергія Деркача, Заступника Міністра.


Віцепрем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба наголосив:

Стабільне виконання вантажних перевезень між Україною та Євросоюзом – це гарантія економічної стабільності України. Саме дорогами ми у більшості експортуємо товари з доданою вартістю, що і складає вагому частину надходжень до нашого бюджету. Не менш важливо, це здатність безперешкодно імпортувати важливі для України вантажі. За час дії Угоди питома вага торгівлі України з ЄС автомобільним транспортом зросла на майже 55% і це прямий позитивний вплив наших домовленостей на економіку обох сторін. Вдячний нашим партнерам з Європейського Союзу за конструктивний діалог та розуміння того, що Угода вигідна обом сторонам, адже лібералізація забезпечує стійкість двосторонньої торгівлі.

Раніше продовження Угоди було підтримано більшістю країн-членів ЄС.


Пролонгація Угоди не передбачає запровадження оновлених правил її виконання. Як і раніше, перевізники з України та країн ЄС мають дотримуватись норм лібералізації перевезень. Зокрема, йдеться про:


  1. маркування вантажівок;
  2. наявність ліцензії;
  3. наявність документів на вантаж.


У рамках продовження Угоди про лібералізацію Україна зобов’язалась і надалі впроваджувати регулювання у сфері автомобільного транспорту, що відповідає євроінтеграційним зобов’язанням. Так, до кінця 2026 року Україна має імплементувати ключові положення щодо ділової репутації компаній, використання смарт-тахографів, навчання менеджерів-управителів транспортних компаній..

Важливо, що після 1 липня 2026 року нові зареєстровані в Україні вантажні транспортні засоби мають бути обладнані смарт-тахографами.

Сергій Деркач підкреслив:

Продовження «транспортного безвізу» – це послідовний результат нашої роботи як у питанні дотримання положень Угоди, моніторингу її ефективності, так і у адаптації нашого законодавства до стандартів Євросоюзу. Вдячний перевізникам за сумлінне дотримання Угоди, маємо і надалі тримати високу планку у питанні доброчесності та якісного виконання перевезень. Важливо, що в рамках продовження «транспортного безвізу» погоджено проведення незалежного дослідження щодо впливу Угоди на економіку. Ми вже висловили готовність долучитись до цього процесу, щоб забезпечити якомога більш об’єктивніше висвітлення результатів «транспортного безвізу».

Джерело: Мінрозвитку


Читайте більше:


Європарламент продовжив «транспортний безвіз»


Статті на тему:


Транспортний податок 2025

Декларація з транспортного податку: подання і заповнення

Звіт про роботу автотранспорту за формою №2-тр (річна): інструкція заповнення

Звіт про перевезення вантажів автотранспортом за формою №51-авто (місячна): інструкція

Відомість про наявність і технічний стан транспортних засобів на підприємстві: як скласти і подати до ТЦК

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇