Міністр економіки, довкілля та сільського господарства Олексій Соболев зазначив:
Для нас підприємці – надійні союзники, від яких залежить економічний добробут всієї країни. Тож ми зацікавлені, аби сумлінний бізнес працював в комфортних умовах за чіткими і зрозумілими правилами. Для цього ми постійно реформуємо законодавство та ухвалюємо відповідні урядові рішення. Так, сьогоднішній пакет підтримки передбачає спрощення ввезення великими інвесторами обладнання, доступні кредити для агровиробників, підтримку підприємств на прифронтових територіях, цифрові інструменти для рибної галузі та автоматизацію процедур для бізнесу загалом.
КМУ, зокрема:
- Продовжив максимальний строк пільгового кредитування для аграріїв за програмою «Доступні кредити 5-7-9%» до 31 березня 2027 року. Рішення дозволить агровиробникам уникнути дефолту за наявними кредитами та забезпечити агросектор фінансовими ресурсами для посівної кампанії в умовах війни, втрати врожаїв та обмежень експорту.
- Удосконалив та відкрив шлях до автоматизації розгляду скарг підприємців на дії, бездіяльність чи рішення органів ліцензування. Зміни до Порядку ведення Реєстру розгляду скарг здобувачів ліцензій передбачають обробку всіх скарг в інформаційно-комунікаційній системі, яка забезпечує централізоване збирання та оброблення даних. Інформація про скаргу та заявника, подана електронними засобами, вноситиметься до реєстру автоматично, без участі посадовців, що суттєво пришвидшить процес. Сталий економічний ефект рішення - 2,8 млн грн на рік.
- Затвердив Порядок функціонування, наповнення та ведення Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства еРибальство. Інструмент зменшить час видачі дозволів з 30 до 2 днів. Щорічна економія бізнесу становитиме близько 150 млн грн. Детінізація процедур принесе в бюджет від 15 млн до 150 млн грн щорічно. Завдяки виведенню з тіні нелегального вилову частка валового внутрішнього доходу може бути збільшена до 500 млн грн щорічно.
- Змінив порядок ввезення для власних потреб та цільового використання інвесторами зі значними інвестиціями нового устаткування, обладнання чи комплектуючих. Рішення передбачає більш гнучкі терміни для визначення остаточного переліку обладнання, узгодження цінових показників із реальною вартістю контрактів тощо. Також скасована вимога вказувати країну походження товарів: ця норма створювала додаткові складнощі при розмитненні та потребувала коригування інвестдоговорів у разі зміни виробника.
- Передбачив можливість бронювання усіх працівників критично важливих підприємств, що працюють на територіях, де ведуться або велися бойові дії, а також у сферах, пов’язаних з ОПК. Бізнес, який забезпечує життєдіяльність регіонів і працює на прифронтових територіях, отримає змогу зберегти кадри. Економічний ефект від рішення (збережене ВВП та податкові надходження) може становити близько 2,25 млрд грн на рік.
Також КМУ ініціював скасування обов’язкового підписання Акту виконаних робіт (АВР) для оплати послуг у безготівковій формі, як підтвердження отримання послуги. Після виконання робіт, підприємець формуватиме рахунок-фактуру (інвойс) та отримуватиме в безготівковій формі плату від замовника, як підтвердження про отриману послугу. Економія для бізнесу на підготовці документів становитиме загалом 20,2 млрд грн на рік
Джерело: Мінекономіки
Читайте більше:
Уряд планує скасувати акти виконаних робіт
Акт наданих послуг 2025: як скласти та що врахувати
ФОП і акт наданих послуг: чи можна обійтися публічною офертою
Чи обов’язковий акт виконаних робіт за договором надання послуг
Місце постачання послуг в акті: коли вказувати юридичну адресу, а коли фактичну
Уряд подав до Парламенту законопроєкт для гармонізації бухобліку з вимогами ЄС
Дата акту наданих послуг чи надходження коштів: що визначає дохід юрособи чи ФОП на ЄП