МоноКЕП для фізособи та ФОП: чи потрібно отримувати два підписи

Чи можливо отримати електронний цифровий підпис (моноКЕП) в Монобанку та використовувати його так само, як підпис від ПриватБанку? Якщо фізична особа планує реєструвати ФОП, чи може вона зробити моноКЕП як фізособа і цим ключем пройти всю реєстрацію? Чи можна після реєстрації ФОП використовувати підпис фізособи для подання податкових звітів, або потрібно окремо зробити моноКЕП на ФОП?


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Так, електронний цифровий підпис (моноКЕП) від Монобанку може бути використаний так само як і підпис від ПриватБанку. Для подання звітності немає значення, чи це КЕП фізичної особи, чи ФОП.


Фізична особа, яка отримала КЕП у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, може скористатися ним для подання звітності в електронному вигляді. Це стосується як самозайнятих осіб (фізичних осіб-підприємців, осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність), так і фізичних осіб. Ключ ФОП може бути використаний як ключ фізособи, і навпаки.


Платник податків стає суб'єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Закону України від 22.05.2003 №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (абзац третій п. 42.6 ст. 42 Податкового кодексу України).


Таким чином, фізична особа може отримати моноКЕП як фізособа, пройти реєстрацію ФОП та надалі використовувати цей підпис для подання звітності. Окремий моноКЕП на ФОП не є обов’язковим, якщо вам зручно користуватися підписом фізособи.


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Читайте більше:


ФОП має декілька КЕП: правила та обмеження використання

Чи може юридична особа використовувати факсимільний підпис

КЕП фізичної особи для звітності ФОП: офіційна позиція податкової

Чи можна підписувати документи КЕП з «Дії» від імені підприємства

Електронні ключі не дозволяють підписати документ: покроковий алгоритм вирішення

Акт виконаних робіт підписано КЕПом раніше дати самого акта: чи визнає це податкова

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Консультація
Трудові книжки
04.09.2025

Низький відсоток оцифрованих трудових книжок: що робити роботодавцю, якщо отримали лист від ПФУ

Отримали лист від ПФУ щодо низького відсотка відсканованих ТК працівників. Почали з'ясовувати через веб-портал ПФУ в кого є оцифровані ТК, в кого немає. Конкретно інформації такої немає, але ПФУ формує Відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб. Ці Відомості звіряємо з даними фізичної ТК. Питання 1: якщо Відомості повністю збігаються з записами в ТК, чи потрібно завантажувати скани ТК на портал ПФУ? Питання 2: якщо бачимо, що в Відомостях немає інформації про прийняття на роботу за попереднім місцем, а є тільки звільнення, які мають бути наші дії? Питання 3: якщо працівник самостійно відсканував ТК та передав у ПФУ, а деякі записи не збігаються з Відомостями, що робити?