Встигніть до 13 серпня! Обмін контактними даними між працівником та роботодавцем

З 14 червня 2025 року діють нові правила обміну контактною інформацією між працівниками та роботодавцями. В умовах воєнного стану важливо забезпечити постійний зв’язок, аби обидві сторони могли оперативно реагувати на зміни та ухвалювати важливі рішення. Адвокатка Ганна Лисенко розповідає, що саме потрібно зробити, кого це стосується і що буде, якщо контакт не оновлено


З 14 червня 2025 року набрали чинності зміни до Закону України від 15.03.2022 №2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», якими запроваджено обов’язок обміну актуальними контактними даними між працівником і роботодавцем.

Що це означає на практиці?

Кожна зі сторін трудового договору повинна:


  1. Постійно забезпечувати можливість комунікації.
  2. Протягом не більше 10 календарних днів повідомляти іншу сторону про зміну своїх контактних даних (адреса проживання, електронна пошта, телефони, месенджери тощо).
Що саме потрібно повідомити?
  1. Місцезнаходження або місце проживання
  2. Номер телефону (мобільний чи стаціонарний)
  3. Електронну адресу
  4. Інші засоби зв’язку (Viber, Telegram тощо).
Що слід зробити до 13 серпня 2025 року (60 к.д. з дня набрання чинності Закону України від 01.05.2025 №4412-IX «Про внесення змін до Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору»)?

Роботодавцям (юридичні особи та ФОП):


В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань оновити відомості про:


  1. своє місцезнаходження;
  2. інформацію про засоби комунікації для здійснення зв’язку з ними.


Роботодавцям (фізичні особи, які не є підприємцями):


У разі зміни інформації про адресу місцезнаходження (місця проживання) та / або засоби зв’язку надіслати таку інформацію працівнику:


  1. на адресу місцезнаходження (місця проживання);
  2. на електронну пошту;
  3. за номером телефону.
Працівники, які довго були відсутні, повинні повідомити роботодавця актуальні контактні дані до 13 серпня 2025 року
Хто саме?

Працівники, які були відсутні на роботі понад 90 календарних днів поспіль під час воєнного стану.


Працівники, які працювали на територіях, що визнані тимчасово окупованими (за офіційним переліком).


Вони зобов'язані протягом 60 днів (тобто до 13.08.2025) надати роботодавцю актуальну контактну інформацію:


  1. адресу проживання;
  2. електронну пошту;
  3. номери телефонів;
  4. інші засоби зв’язку (месенджери тощо).
Що робити, якщо працівник не повідомив нові контакти?

Якщо працівник не повідомив нову адресу, телефон чи email, не виходить на зв'язок, → роботодавець має право надсилати повідомлення (накази, листи тощо) на останні відомі контакти.


Це буде вважатись юридично достатнім інформуванням (ознайомленням).


Приклади:


  1. Лист на поштову адресу, що є в особовій справі.
  2. Email, вказаний при прийомі на роботу.
  3. Viber/Telegram, якими користувалися під час попередньої комунікації.
Що, якщо роботодавець не оновив свої дані?

Якщо роботодавець не оновив контактні дані в ЄДР або не повідомив про зміну адреси чи email протягом 10 днів, → працівник має право надсилати звернення на старі відомі контакти.


Це також буде вважатися належним способом зв'язку.



Джерело: Адвокат Ганна Лисенко


Матеріали на тему:


Закон №4412: нові правила звільнення, призупинення та комунікації

Призупинення трудового договору по-новому: підстави, ризики, наслідки

Зміни правил призупинення трудових договорів в умовах воєнного стану: роз'яснення від ПФУ

Повідомлення про необхідність інформування щодо зміни контактних даних відповідно до Закону №2136

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇