Як роз’яснюють податківці, згідно з п. 50.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якщо платник виявив самостійно помилку у поданій раніше ПДВ-декларації (в межах строків давності – 1095 днів згідно зі ст. 102 ПКУ), суб’єкт господарювання зобов’язаний подати уточнюючий розрахунок.
Це підтверджує і п. 2 розділу IV Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21.
Уточнюючий розрахунок має містити:
- графа 4 – старі (неправильні) показники;
- графа 5 – правильні, вже виправлені дані;
- графа 6 – різниця між графами 4 і 5 (з відповідним знаком «+» або «–»).
Якщо значення в графах 4 і 5 однакові – графу 6 не заповнюють.
Є помилки, які автоматично анулюють право на бюджетне відшкодування, зокрема, це помилки у таких частинах Д3:
- графа «зазначається цифрами» у підпункті «а»;
- рядок «Усього» графи 4 таблиці 1 підпункту «б».
Якщо такі помилки є – право на відшкодування втрачається. Потрібно подати новий уточнюючий розрахунок за відповідний період і зменшити суму до відшкодування до нуля.
Важливо виправляти помилки в декларації необхідно вчасно і правильно, особливо в Додатку 3. Інакше навіть технічна неточність може призвести до втрати ПДВ-відшкодування.
Джерело: ДПС
Статті на тему:
Анулювання реєстрації платником ПДВ: підстави та процедура
Реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування – 2025
Нові коди ознак ризиковості: аналіз експерта наказу ДПС №195