НАЗК перевірятиме подані декларації з травня 2025 року: дедлайни і поради щодо виправлень

Нацагентство з питань запобігання корупції планує розпочати перевірку електронних декларацій за 2024 рік вже у травні 2025 року. Це означає, що декларанти мають до 30 днів після подання документа для одноразового виправлення помилок. У разі виявлення неточностей після цього строку, можна подати пояснення через вкладку «Мої повідомлення» в електронному кабінеті Реєстру

Перевірку поданих електронних декларацій за 2024 рік планують розпочати перевіряти цьогоріч у травні – про це повідомило Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК). Це пов’язано з тим, що декларанти мають 30 днів для виправлення помилок у деклараціях з моменту їх подання.


Процес декларування доходів і майна є важливим етапом, який вимагає відповідальності та ретельності, однак навіть досвідчені декларанти можуть припуститися помилок.


В Єдиному державному реєстрі декларацій передбачена можливість їх виправлення. Головне — зробити це правильно та вчасно, щоб уникнути можливих негативних наслідків.


У разі виявлення помилки скористайтеся наступним алгоритмом для внесення змін:


  1. увійдіть у свій персональний кабінет.
  2. знайдіть подану декларацію – біля неї кнопка «Подати виправлену декларацію», яка буде активною протягом 30 днів з моменту подання документа.
  3. натисніть на кнопку – система створить чернетку виправленої декларації.
  4. внесіть необхідні корективи у дані декларації.
  5. збережіть зміни, після цього чернетка виправленої декларації буде збережена.
  6. подайте чернетку виправленої декларації.


Слід зазначити, виправлений варіант можна подати лише один раз протягом 30 днів після подання основної декларації. У випадку, якщо термін сплив або вже була використана можливість внесення змін є можливість повідомити про виявлену помилку.


Для цього необхідно виконати наступні кроки:


  1. увійти в персональний електронний кабінет Реєстру декларацій.
  2. перейти до вкладки «Мої повідомлення», яка розташована поруч із вкладками «Мої документи» та «Мій профіль».
  3. створити нове повідомлення, вказавши в ньому деталі виявлених помилок та пояснення причин їх допущення, це повідомлення можна оформити в довільній формі.


Зміна типу декларації не передбачена, але якщо ви:


  1. помилково подали декларацію «Кандидата на посаду» – просто подайте нову декларацію правильного типу;
  2. помилково обрали інший тип декларації замість «При звільненні» – потрібно повідомити НАЗК через вкладку «Мої повідомлення» у персональному кабінеті та подати декларацію «При звільненні» за відповідний період;
  3. помилково обрали тип декларації «Я продовжую виконувати функції держави….» чи «Я припинив(-ла) виконувати функції держави…» замість «Щорічна» – у вас є 30 днів на виправлення такої позначки.
  4. подали декларацію неправильного типу за минулий період – повідомте про це НАЗК через вкладку «Мої повідомлення» в особистому кабінеті Реєстру декларацій.


Джерело: Мін'юст

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇