Зберігання та видача трудових книжок

Трудові книжки працівників мають зберігатись на підприємстві і видаватись працівнику у разі звільнення або на його вимогу з обґрунтування необхідності такої видачі

Правовий режим воєнного стану не визначає жодних особливих умов зберігання трудових книжок працівників.


Зберігати їх має підприємство й обов’язково видавати, лише коли працівник звільняється.


При цьому, роботодавець не може відмовити працівникові у видачі трудової книжки на його вимогу. В такому випадку працівник має подати заяву, в якій просить видати йому трудову книжку й обґрунтовує необхідність вдачі, а роботодавець – завести додатковий журнал обліку тимчасово виданих трудових книжок, де працівник розписується за отримання та повернення трудової книжки.


Окрім того, ст. 7 Закону України від 15.03.2022 № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» дозволяє роботодавцеві, якщо підприємство знаходиться в районі активних бойових дій, самостійно вирішувати питання зберігання кадрових документів і ухвалювати рішення видати трудові книжки працівникам під підпис.


Джерело: Держпраці