Оновлення щодо змін у бронюванні: актуальна інформація на 3 березня

28 лютого Уряд вніс чергові зміни в процес бронювання. Зміни стосуються терміну анулювання бронювання, мобілізованих та автоматичної перевірки зарплати. Детальніше про всі ці зміни в матеріалі

Внесено зміни до Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, Критеріїв та порядку, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, затверджених постановою КМУ від 27.01.2023 №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час».


Головні нововведення:


  1. Швидке анулювання відстрочок. Тепер їх можна буде скасовувати раз на 5 днів, а не раз на місяць.
  2. Урахування мобілізованих. Під час розрахунку дозволених обсягів бронювання будуть враховуватися мобілізовані після 18 травня 2024 року.
  3. Оновлені підходи до розрахунку зарплати. Через перехід на щомісячну звітність середню зарплату підприємства тепер розраховуватимуть за останній календарний місяць, а не за квартал.Тобто, запроваджено місячний період для критерію щодо розміру нарахованої середньої заробітної плати працівників під час визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
  4. Автоматична перевірка зарплати. Пенсійний фонд та Мінцифри мають протягом місяця налагодити електронний обмін даними для автоматичної перевірки відповідності зарплати працівників (від 20 тис. грн) вимогам бронювання.


Як перебронювати працівників у дії, що для цього потрібно та скільки часу це займе



Уряд продовжив термін перебронювання працівників до 31 березня 2025 року. Це дає критично важливим підприємством час оновити свій статус за новими критеріями та повторно забронювати співробітників.

Що робити підприємствам, які вже мають статусь критичних?

Якщо ваша компанія вже внесена до єдиного переліку критичних підприємств, і раніше бронювала працівників, то необхідно оновити цей статус. Наприклад, якщо наказ про критичність був виданий у жовтні 2024 року, він залишатиметься чинним лише до 31 березня 2025 року. Якщо статус не буде оновлено вчасно, він анулюється, що позбавить підприємство права на бронювання співробітників.

Якщо ви вже подали документи на оновлення статусу, можна продовжити бронювання. У тих заброньованих працівників, яких термін бронювання був до 28 лютого 2025 року статус автоматично продовжиться до 31 березня 2025 року. Якщо цього не сталося, просто подати заявку на бронювання і працівник буде заброньований до 31 березня.

Якщо вам підтвердили статус критичності, cпочатку потрібно перевірити: чи внесено актуальні реквізити наказу в єдиний перелік. Це можна зробити через портал Дія: перший крок в послузі бронювання працівників. Ви побачите інформацію про компанію та статус критичності. Якщо дані не актуальні, потрібно звернутися до органу, що їх видав.


Наступний крок, перевірити інформацію про працівників у реєстрі військовозобов'язаних.


Це дає змогу побачити їхній статус, термін бронювання або виключення з обліку. Дані доступні у форматі pdf або excel, які можна використовувати для бронювання чи анулювання. Якщо у вас є працівники бронювання яких закінчується, потрібно спочатку подати заявку на анулювання бронювання. Вам треба сформувати список працівників, які вже є бронювання та відправити заявку.


Обробка триватиме до однієї доби. Зазвичай, це декілька годин. Подати таку заяву можна раз на 5 днів.


Після отримання результату про анулювання. Можна сформувати список і подати заявку на бронювання.


Термін дії бронювання в такому випадку буде на термін дії критичності до одного року. Якщо статус критичності оновлено, очікувати 72 години, вам не доведеться. Заявки на бронювання може оброблятися протягом 10-15 хвилин. Максимум одна доба.


Якщо відповідь не надійшла протягом доби, варто звернутися до служби підтримки.

Підприємства, які бронюють працівників, вже цікавляться, коли внесуться зміни у кількість в Дія?

Фахівці Дія повідомляють, що команда працює спільно з ПФУ та Міноборони над цим питанням та шукають шляхи для забезпечення такої можливості бронювання працівників.


Бронювання за Постановою №45 у Резерв+ до 31 березня?

Ні, фахівці Дія працюють над вирішенням проблеми.


У заброньованих за постановою КМУ №45 працівників у Резерв+ змінилася дата відстрочки. Якщо раніше було – «на період мобілізації», то після оновлення застосунку з’явилась дата 31.03.2025.


Але згідно останніх змін до Порядку бронювання, вони мали б стосуватися лише тих, хто отримав відстрочку через портал «Дія» або за рішенням Мінекономіки.


Це підтверджують фахівці Дія.



Як подати заяву на бронювання працівників через Дію:


  1. Авторизуватися на порталі Дія.
  2. Обрати послугу «Бронювання працівників» та натиснути «Подати заяву».
  3. Внести необхідні дані працівників.
  4. Підтвердити рівень їхньої заробітної плати.
  5. Перевірити заявку та підписати її (це має зробити керівник підприємства або уповноважений підписант).
  6. Очікувати результату повідомлення про розгляд заявки надійде на електронну пошту та портал Дія.


Підтверджене бронювання буде відображатися у застосунку Резерв+. Якщо бронювання надано після оновлення статусу критично важливого підприємства, воно діятиме на період дії критичності до 1 року.


В Мінекономіки нагадують, що статус критично важливого підприємства можуть отримати компанії, які відповідають трьом критеріям, визначеним урядом. Два з них є обов’язковими:


  1. середня зарплата працівників не менше 20 000 грн;
  2. відсутність заборгованості зі сплати податків та ЄСВ.


Третій критерій підприємство може обрати один з таких:


  1. сплата податків і зборів понад 1,5 млн євро на рік (еквівалент у гривнях);
  2. валютні надходження понад 32 млн євро на рік (крім позик і кредитів);
  3. стратегічне значення для економіки і безпеки держави (визначене урядовим переліком, постанова Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 №83);
  4. важливе значення для окремої галузі економіки чи територіальної громади (критерії визначаються відповідними державними органами, ОВА);
  5. статус резидента Дія.City;
  6. постачання електронних комунікаційних послуг із певним рівнем доходу.


Як отримати статус критично важливого підприємства:


  1. Визначити профільний орган (Міненерго, Мінцифри, Мінагро тощо).
  2. Підготувати та подати документи (фінансові звіти, довідки про зарплату та податкову дисципліну).
  3. Подати заявку до відповідного органу та дочекатися рішення (до 10 робочих днів).
  4. Отримати офіційне підтвердження.


Джерело: Дія

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇