
👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:
Треба оподаткувати відшкодовані кошти.
Згідно з Узагальнюючою податковою консультацією Мінфіну (Наказ Мінфіну від 26.04.2019 №181), компенсація витрат працівника не вважається доходом для цілей оподаткування, якщо дотримано наступних умов:
- Витрати пов’язані з виконанням трудової функції працівника, що передбачено його посадовою інструкцією.
- Є підтвердження доцільності та обґрунтованості витрат, наприклад, наказ про закупівлю з визначенням її мети.
Однак виконання трудових обов’язків можливе лише у робочий час. У період відпустки працівник не зобов’язаний виконувати свою трудову функцію, як це передбачено статтями 21, 31, 74 та 79 Кодексу законів про працю України.
Через це витрати, здійснені працівником під час відпустки, не можуть бути визнані такими, що пов’язані з виконанням трудової функції. Відповідно, відшкодовані суми вважаються додатковим благом і підлягають оподаткуванню:
- Податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) із застосуванням натурального коефіцієнта 1,219512 за ставкою 18%.
- Військовий збір (ВЗ) без коефіцієнта за ставкою 5%.
Таким чином, необхідно провести донарахування податків на відшкодовану працівнику суму, щоб уникнути порушень податкового законодавства.
Джерело: 7eminar
Читайте більше:
Чеки вигоріли: чи потрібно робити ксерокопії для авансового звіту
Кошти під звіт на господарські потреби: складання авансового звіту
Працівник купив товари для офісу у вихідний день: нюанси компенсації та оплати



















