
Постановою КМУ від 29.10.2025 №1386 внесено зміни до:
- Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою КМУ від 10.04.2019 №530,
- Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого постановою КМУ від 15.09.2021 №957,
- Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджених постановою КМУ від 14.02.2017 №88.
Зазначені зміни, передбачають:
- запровадження обов'язкового ведення журналу обліку проведення (надання) психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг) (далі – журнал);
- затвердження форми журналу;
- запровадження підтвердження батьками (іншими законними представниками) факту отримання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг).
Відтепер заклади дошкільної та загальної середньої освіти, в яких організовано інклюзивне навчання, повинні запровадити ведення журналу обліку проведення (надання) психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг), який є обов'язковим документом для фіксації таких послуг.
Форма такого журналу визначена у додатку 31 до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджених постановою КМУ від 14.02.2017 №88.
Кількість сторінок журналу залежатиме від кількості осіб з особливими освітніми потребами, напрямів, обсягу та тривалості психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг).
В зазначеному журналі фіксуються всі проведені психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття, визначені індивідуальною програмою розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
Журнал ведеться в паперовій або електронній формі відповідальними працівниками.
Інформуємо також, що Міністерством освіти і науки України проводиться робота з розроблення автоматизованої системи обліку проведення (надання) психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг), а також передбачення функціоналу підтвердження факту отримання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг) батьками (іншими законними представниками) у системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів.
На сьогодні Державною науковою установою «Інститут освітньої аналітики», яка є технічним адміністратором системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів, проводиться робота з підготовки до розгортання необхідних оновлень на основний сервер АС «ІРЦ». Така можливість стане доступною вже з січня 2026 року. Про можливість ведення журналу в АС «ІРЦ» буде поінформовано додатково.
Батьки (інші законні представники) дитини повинні обов'язково підтверджувати факт отримання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг). Керівник закладу освіти в межах наданих повноважень визначає, яким чином буде здійснюватись підтвердження – у паперовій чи електронній формі.
У зв’язку з цим фахівці МОН просять:
- організувати ведення журналу;
- визначити відповідальних осіб за ведення такого журналу;
- забезпечити підтвердження батьками факту отримання занять (послуг);
- провести інструктаж для фахівців, які надають послуги, та поінформувати батьків про новий порядок підтвердження проведення занять (надання послуг).
Зазначену інформацію слід довести до відома керівників закладів дошкільної, загальної середньої освіти, педагогічних працівників, які проводять (надають) психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття (послуги), батьків (інших законних представників) дітей з особливими освітніми потребами.
Джерело: лист МОН від 07.11.2025 №1/23534-25




















