Обережно з електронними підписами: як технічна помилка може зірвати подання звітності

Використання «не того» електронного підпису в роботі з ДПС може призвести до технічних збоїв – система іноді автоматично оновлює сертифікати без відома користувача. У результаті звіти не приймаються, а податкові накладні – відхиляються

4

14


Податковий консультант Податкового блогу МК Наталія Попадюк повідомляє про таке:

Напевно в багатьох з нас, як у відповідальних осіб підприємства з правом підпису, є декілька електронних цифрових підписів різних надавачів (КНЕДП).

Наприклад, ключ КНЕДП АЦСК «Приватбанку», який генерується для входу та роботи у Клієнт-банку, ключі КНЕДП ДІЯ, ключі АЦСК «Україна» для подання звітності через Медок, реєстрації ПН.


І за допомогою будь-якого з них, завжди можна зайти в особистий Кабінет платників податків ДПС, попередньо обравши зі списку АЦСК, ключем якого ми бажаємо ідентифікувати своє підприємство.


Зайти в Кабінет платників ми можемо, а ось відправити запит, Інформаційну довідку чи звіт можливо лише при умові підписання їх тими електронними ключами, про які ви колись раніше повідомили податкову у Повідомленням за формою J1391104.


Консультант зауважує:

Нагадаю, що це форма надання інформації ДПС про сертифікати відповідальних осіб, яким делеговано право підпису електронних документів.

Тобто, якщо би ви раптом помилилися і подаючи через кабінет платників, наприклад, Запит про стан рахунків з бюджетом, випадково підписали його не тими ключами ДПС відхилила би такий запит і написала «Невірний підпис», в ДПС не має інформації про такий сертифікат.


Але, як виявляється, на практиці не все так однозначно.


Може трапитися так, що якимось дивом, ваш Запит чи інший документ, який ви випадково підписали не тими ключами, може бути прийнято ДПС, а разом з тим, автоматично відбудеться заміна сертифікатів електронних ключів в базах ДПС на нові, що були використані помилково. І ви цього може, навіть, самі не помітити.


Уявіть собі очі бухгалтера, який в останній день подання ПН на реєстрацію підписує документи, як завжди, своїми рідненькими електронними ключами, спеціально призначеними для подання звітів та ПН, а наступного ранку, перевіряючи стан своїх ПН, отримує повідомлення:

«ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО», сертифікат не чинний.

Наталія Попадюк додає:

Мала нагоду поспілкуватися зі спеціалістами Медка. Кажуть, що і вони, і ДПС про такі «збої» знають. Називають це технічною помилкою, яка трапляється «частенько» і вже не перший рік).

Отже, будьте обережні! Не плутайте свої електронні ключі і не відкладайте відправку звітів чи податкових накладних на останній день!



Джерело: Податковий блог Мар'яни Кавин


Читайте більше:


Загубили або пошкодили ключ КЕП: що робити

Чи можна мати декілька КЕП: роз'яснення від ДПС

Що таке КЕП та нащо він потрібен: роз'яснення від ДПС

ФОП має декілька КЕП: правила та обмеження використання

Електронні ключі не дозволяють підписати документ: покроковий алгоритм вирішення

🎂Святкуємо 7EMINAR DAY разом! Даруємо найвигідніші ціни року та сюрпризи – лише раз на рік, не пропустіть!

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.
4

14

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі

6

529

59

1145

13

11

1073

3219

5

5

11

8

6

13400

9

9

5956

13

11