Голова «податкового» Комітету ВР Данило Гетманцев констатує:
Багато запитань щодо покращення роботи чат-боту ДПС.
Він додає:
Нагадаю, через нього громадяни можуть подати скарги про порушення податкового законодавства, зокрема: невидачу чеку або видачу нефіскального чеку, в т.ч. при продажу підакцизної продукції – лікеро-горілчаних виробів, виробів з тютюну, електронних сигарет, палива; про неоформлення трудових відносин з працівниками тощо.
Вдосконалений чат-бот має передбачати:
- доступне розміщення для користувачів, з інформацією на всіх інформаційних ресурсах ДПС про його роботу;
- можливість ідентифікації особи, яка подає скаргу, але при цьому чат-бот має також приймати й анонімні звернення;
- можливість групування скарг за платниками податків (суб’єктами), на діяльність яких подано звернення (скаргу), що дозволить робити аналітику порушень;
- обов’язкову відповідь податкового органу на ідентифіковані звернення (скарги);
- можливість в чат-боті надсилати скаргу про відсутність відповіді від податкового органу;
- можливість автоматичного розподілу скарг до відповідних територіальних органів, залежно від місця діяльності суб’єкта, на якого надійшла скарга;
- можливість формування звіту про географію скарг та про результати здійснення заходів податкового контролю за їх розглядом (з щомісячним оприлюдненням на сайті ДПС).
За інформацією ДПС, найближчим часом вдосконалений чат-бот для скарг:
- запрацює на вебпорталі ДПС;
- матиме зручний та оперативний спосіб подання скарг;
- матиме та аналітичну складову для ефективного опрацювання ризиків платників податків в межах ризико-орієнтованого підходу.
Данило Гетманцев підсумовує:
Очікуємо на чат-бот, з усіма цими можливостями. Ключове – він має виконувати свої ключові функції. З одного боку – забезпечити реалізацію дотримання прав громадян як споживачів, працівників, доброчесних платників. З іншого – надати можливість здійснення громадського контролю за дотриманням законодавства як платниками податків, так і посадовими особами податкових органів.
Джерело: Данило Гетманцев
Читайте більше:
Оскарження ППР: які строки подання та чи можна онлайн
Коли показувати в обліку штрафні санкції, якщо триває судове оскарження ППР
Як узгоджуються податкові зобов'язання і що робити якщо ви не згодні: інфографіка
SAF-T UA для банків: ДПС створила Google Chat для зручного впровадження стандарту
Як взяти участь у розгляді скарги щодо податкових накладних у форматі відеоконференції