Казначейство: внутрішня облікова політика – не підстава для вибору КЕКВ

Казначейство наголошує: при виборі КЕКВ потрібно враховувати економічну сутність платежу та критерії класифікації основних засобів, а не лише внутрішні документи установи


Держказначейство пояснило щодо застосування коду економічної класифікації видатків наступне.


Відповідно до частини другої статті 56 Бюджетного кодексу України, бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Мінфіном.


Пунктом 2.2 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 №333 (далі – Інструкція №333), визначено, що за категорією 2200 «Використання товарів і послуг» здійснюється оплата поточних видатків, оплата послуг, придбання матеріалів, предметів, обладнання та інвентарю, які не беруться на облік як основні засоби.


У свою чергу, за категорією 3100 «Придбання основного капіталу» передбачаються видатки на (пункт 3.1 Інструкції №333):


  1. придбання або створення основних засобів, окремих інших необоротних матеріальних активів;
  2. збільшення вартості активів внаслідок поліпшення об'єкта (модернізація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо);
  3. капітальний ремонт;
  4. створення державних запасів і резервів;
  5. придбання землі та нематеріальних активів.

Також Держказначейство повідомило, що згідно із пунктом 1.8 Інструкції №333 за правильність віднесення видатків до поточних або капітальних відповідає розпорядник (одержувач) бюджетних коштів

Отже, під час визначення коду економічної класифікації видатків необхідно виходити з економічної сутності платежу та класифікації основних засобів.


Звертаємо увагу, що розпорядчий документ про облікову політику установи, організації не є нормативно-правовим актом, оскільки його дія поширюється виключно на орган, який його видав.


Джерело: лист Держказначейства від 03.09.2025 №15-12-12/19271


Читайте більше:


Електронні марки – це не послуги: ДКСУ про правильний КЕКВ

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇