Відсутність електронної пошти працівника та паперовий витяг про інвалідність: як це впливає на ЄСВ та виконання квоти

Чи правильно я розумію, що якщо працівник отримав витяг експертної комісії про встановлення інвалідності, але не має pdf-формату через ненадання своєї електронної пошти, а оригінал витягу він відмовляється передати підприємству, оскільки це його єдиний екземпляр, і може надати лише копію, як раніше надавали копію довідки МСЕК, то підприємство не має права ні на нарахування пільгової ставки ЄСВ 8,41%, ні на включення працівника до квоти осіб з інвалідністю?



👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Так, Ви правильно розумієте.


Для застосування пільгової ставки ЄСВ 8,41% та включення працівника до квоти осіб з інвалідністю необхідно надати оригінал Витягу з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи щодо встановлення інвалідності. Завірена копія цього документа, навіть якщо вона оформлена відділом кадрів, не дає права на застосування пільгової ставки ЄСВ та зарахування працівника до квоти.


Згідно з постановою Кабміну від 15.11.2024 №1338 «Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи», підтвердженням встановлення працівнику інвалідності є належним чином засвідчений витяг із рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи щодо встановлення інвалідності, або копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією про встановлення групи інвалідності, яка видана до 1 січня 2025 року (пп. 5 п. 2 розділу III Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Мінфіну від 20.04.2015 №449).


Тобто, за новими нормами вимагається саме оригінал Витягу, а не його копія. Працівник може надати Витяг з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи в форматі PDF в електронній формі або оригінал витягу в паперовому вигляді. Якщо працівник не надає електронну форму документа або відмовляється передати оригінал, роботодавець не має правових підстав для застосування пільгової ставки ЄСВ.


Важливо зазначити, що, відповідно до роз’яснень податкової служби у ЗІР (категорія 201.04.01), працівник має право, але не обов’язок, надавати документи, які підтверджують його статус особи з інвалідністю. У зв’язку з чим роботодавець не уповноважений вимагати від працівника надання таких документів, а отже, і застосовувати розмір єдиного внеску 8,41% у разі ненадання працівником таких документів.


Отже, для включення працівника у квоту осіб з інвалідністю та застосування ставки ЄСВ 8,41% необхідно отримати оригінал Витягу або його електронну версію. Завірена копія документа не може бути використана для таких цілей.


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Читайте більше:


Підтвердження інвалідності по-новому: пільгова ставка ЄСВ 8,41%

Працівник з інвалідністю: зарплата, податки, звітність, зразки документів

Середньомісячна зарплата для квоти 4%: новий розрахунок для осіб з інвалідністю

Штрафи за невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю у 2025 році

Нові правила обладнання робочих місць для осіб з інвалідністю у 2026 році: що мають врахувати роботодавці

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇