Податок на нерухоме майно: як уточнити зобов’язання після руйнування будівлі

Юридичні особи, які сплачують податок на нерухоме майно, повинні враховувати зміни у праві власності протягом року. Якщо будівлю зруйновано або знищено, показники у декларації необхідно уточнити відповідно до норм ПКУ


Яким чином уточнити показники в декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у разі коли протягом року об’єкт будівлі було зруйновано (знищено)?

Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта / об’єктів оподаткування Декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Декларація) за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально (п.п. 266.7.5 Податкового кодексу України, далі – ПКУ).

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (п.п. 266.8.1 ПКУ).

Формою Декларації, затвердженою наказом Мінфіну від 10.04.2015 №408, передбачено зазначення типу Декларації:


  1. «Звітна»,
  2. «Звітна нова»,
  3. «Уточнююча».

Тобто, платник податку – юридична особа самостійно обчислює суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об’єкт нерухомого майна, який було зруйновано / знищено, та відповідні відомості щодо припинення права власності на такий об’єкт нерухомого майна внесено до Державного реєстру, за період з 01 січня звітного року до початку того місяця, в якому проведено таку державну реєстрацію, та подає контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування Декларацію, із зазначенням відповідного типу.

Якщо державна реєстрація припинення права власності на об’єкт нерухомого майна відбулась не пізніше 20 лютого звітного року, а «Звітну» Декларацію вже подано, то до закінчення граничного терміну її подання платником податків – юридичною особою Декларація подається за типом «Звітна нова», а після його закінчення – «Уточнююча».
Обов’язковим до заповнення є рядок 8 Декларації з зазначенням підстави для зменшення податкових зобов’язань

Джерело: ЗІР, категорія 106.07


Читайте більше:


Податкова декларація з податку на нерухоме майно: заповнення і подання

Податок на нерухоме майно 2025

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇