Строк дії ініціативи
Така ініціатива запроваджена постановою КМУ від 30.05.2025 №635 «Деякі питання надання одноразової адресної грошової допомоги випускникам, які закінчили підготовку в інтернатурі за лікарськими спеціальностями» і діятиме до припинення воєнного стану із можливістю продовження.
Вона дозволить підтримати лікарів, котрі розпочинають професійний шлях в медзакладах громад із критичною потребою у своєчасній та якісній медичній допомозі. Порядок надання такої допомоги визначений наказом МОЗ від 30.07.2025 №1198 «Про затвердження Порядку надання одноразової адресної грошової допомоги випускникам, які закінчили підготовку в інтернатурі за лікарськими спеціальностями»
Як отримати одноразову виплату лікарю
Щоби отримати одноразову виплату, лікар має знайти на Єдиному вебпорталі вакансій медичних працівників вакансію у державному або комунальному медзакладі у сільській місцевості або на території активних бойових дій (перелік затверджено наказом Міністерства розвитку громад та територій України).
Алгоритм подання документів лікарем
- Потрібно зв’язатися з обраним медзакладом і з’ясувати, чи не перевищує укомплектованість лікарських посад у ньому 75% і чи готовий медзаклад укласти щонайменше трирічний договір про роботу.
- Якщо обидві умови виконуються, лікар укладає договір із медзакладом мінімум на три роки, а медзаклад – видає лист, яким підтверджує свою відповідність вимогам Постанови щодо розташування й укомплектованості посад.
- Крім того, можна укласти такий договір із закладом, до якого лікар вже влаштувався після завершення інтернатури, якщо він відповідає наведеним вимогам.
До 10 жовтня лікар має подати до закладу вищої освіти, де він або вона проходила інтернатуру, такі документи:
- Заяву на ім’я ректора (у довільній формі);
- Лист-підтвердження від закладу охорони здоров’я про відповідність вимогам Постанови;
- Копії документів про освіту – диплома та сертифіката про присвоєння професійної кваліфікації (подаються лише у разі, якщо цих даних немає в Єдиній електронній базі з питань освіти);
- Документи, що підтверджують трудову діяльність – копію трудової книжки (якщо є) або витяг із Реєстру застрахованих осіб (через Пенсійний фонд).
- Копію укладеного договору про роботу в закладі охорони здоров’я.
Подати документи можна особисто або листом на офіційну електронну пошту закладу освіти. Контакти закладів освіти можна знайти на сайті МОЗ.
Заклад вищої освіти розглядає документи й у разі погодження видає наказ про призначення виплати. Виплата допомоги здійснюється до кінця бюджетного року.
Умови повернення одноразової виплати
У разі дострокового звільнення лікаря – за власним бажанням, згодою сторін або за неналежне виконання обов’язків – суму допомоги доведеться повернути протягом 10 днів.
Водночас повертати кошти не потрібно, якщо:
- заклад припинив роботу за спеціальністю лікаря,
- у разі форс-мажорних обставин,
- встановлення інвалідності І або ІІ групи лікарю або його близьким,
- у разі призову лікаря до війська.
Джерело: МОЗ України