👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:
Законодавством визначено перелік документів, на яких забороняється застосування факсимільного підпису.
Так, у п. 12 глави 8 розділу IІ Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5 зазначається, що:
Факсимільне відтворення підпису посадової особи на організаційно-розпорядчих, фінансових, бухгалтерських документах за допомогою механічного або іншого копіювання не допускається.
Згідно з Національним стандартом України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» (ДСТУ 4163:2020) до організаційно-розпорядчих документів належать:
- організаційні (положення, статути, посадові інструкції, штатні розписи тощо);
- розпорядчі (постанови, рішення, накази, розпорядження);
- інформаційно-аналітичні (акти, довідки, доповідні записки, пояснювальні записки, службові листи тощо)
Таким чином, виходить, що ставити факсиміле не можна на жодному управлінському документі. Адже унормованого переліку документів, на яких би дозволялося застосування факсимільного підпису, не існує.
Як варіант, можна проставляти факсиміле на деяких видах договорів з діловими партнерами, у разі, якщо сторони письмово домовляться про використання факсиміле і нададуть зразки підписів.
👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».
Джерело: 7еminar
Матеріал на тему:
Чи може юридична особа використовувати факсимільний підпис
Лише раз на рік, до Дня бухгалтера й аудитора: спеціальні ціни та грандіозні розіграші! Дізнатись більше