Оподаткування нерухомості: декларація та ставка для підприємства
Так, якщо ця будівля не буде використовуватись у підприємницькій діяльності, податок на нерухомість потрібно нараховувати та сплачувати.
Відповідно до пп. «є» пп. 266.2.2 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не є об'єктом оподаткування:
є) будівлі промисловості, віднесені до класу «Промислові та складські будівлі» (код 125) Класифікатора будівель і споруд НК 018:2023, що використовуються за призначенням у господарській діяльності суб'єктів господарювання, основна діяльність яких класифікується у секціях B-F КВЕД ДК 009:2010, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.
Для застосування цієї пільги мають виконуватися чотири умови одночасно :
1. Класифікація за кодом 125: будівля повинна належати до класу «Промислові та складські будівлі» (код 125) згідно з Класифікатором НК 018:2023. Належність до класу визначається на підставі документів про право власності (див. роз’яснення в ЗІР, категорія 106.07).
2. Використання у господарській діяльності: суб'єкт господарювання має використовувати будівлю за призначенням протягом звітного періоду у своїй основній діяльності.
3. Відповідність КВЕД: основний вид діяльності власника (згідно з реєстраційними даними) має бути класифікований у секціях B – F КВЕД ДК 009:2010. До цих секцій належать:
B – добувна промисловість;
C – переробна промисловість (виробництво харчових продуктів, одягу, паперу, металургія тощо);
D – постачання електроенергії, газу, пари;
E – водопостачання, каналізація;
F – будівництво.
4. Заборона на оренду, лізинг чи позичку: будівля (у тому числі її частина) не повинна здаватися в оренду, лізинг або позичку іншим суб'єктам господарювання. Надання в оренду навіть незначної частини промислової будівлі позбавляє власника права на пільгу щодо всього об’єкта нерухомості (див. роз’яснення в ЗІР, категорія 106.07) (https://7eminar.ua/news/17413-pilgi-z-podatku-na-neruxome-maino-dlya-yurosib-umovi-zastosuvannya).
Базу оподаткування юрособи визначають самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт (пп. 266.3.3 ПКУ).
Ставка податку на нерухомість установлюється рішенням органу місцевого самоврядування (далі – ОМС) залежно від зональності (місця розташування) і типів об’єктів нерухомості (пп. 266.5.1 ПКУ).
Максимальний розмір ставки податку за 1 м2 нерухомості становить 1,5% мінімальної заробітної плати (далі – МЗП), установленої законом на 1 січня звітного року. Станом на 1 січня 2026 року МЗП становить 8647 грн, тож у 2026 році максимальна ставка податку – 129,71 грн/м2 (8647 грн × 1,5%).
Актуальні ставки податку на нерухомість можна знайти на сайті ДПС за посиланням (https://7eminar.ua/news/2911-podatkova-deklaraciya-z-podatku-na-neruxomist-poryadok-podannya-i-zapovnennya).
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

