Заголовок тимчасово відсутній
1) Чи можна при модернізаціїї (збільшення функціоналу) НМА залишати строк корисного використання той самий, тобто ми з травня рахуємо амортизацію як (100000,00+50000,00)/(24-4))=7500,00
2) чи потрібно при модернізації переоцінювати НМА, перераховувати щось тощо? Щось робити з минулим періодом?
1. Удосконалення НМА передбачає збільшення строків використання.
2. Ні, минулий період переоцінювати чи перераховувати не потрібно.
Сума витрат, пов'язаних з удосконаленням НМА, підвищенням їх можливостей і строків використання, збільшує первісну вартість таких НМА (п. 18 НП(С)БО 8 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0750-99#o45 ).
У разі понесення витрат на поліпшення (модернізацію) НМА слід виходити з припущення, що такі витрати в майбутньому зумовлять економічну вигоду від використання цих НМА, зокрема буде розширено сферу застосування цього об'єкта, збільшено строк корисного використання, суттєво збільшено доходи тощо.
Фактичні витрати на поліпшення (модернізацію) об'єктів НМА, використання яких на дату балансу за призначенням не відбулося (не введені в господарський оборот), відображаються в складі незавершених капітальних інвестицій у НМА (п. 2.12 Методрекомендацій № 1327 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1327201-09#n30 ).
Облік таких витрат ведуть на рахунку 15 "Капітальні інвестиції".
Збільшення понесених витрат на придбання НМА відображають за дебетом субрахунка 154 "Придбання (створення) нематеріальних активів".
Після введення в експлуатацію таких активів раніше понесені витрати списують з кредиту субрахунка 154 в дебет відповідного субрахунка до рахунка 12 "Нематеріальні активи".
Якщо витрати було спрямовано на підтримання НМА в робочому стані, то вони потрапляють до витрат періоду.
У разі проведення поліпшень об'єкта НМА платники податку на прибуток, які визначають об'єкт оподаткування з урахуванням різниць, передбачених положеннями розд. III ПКУ, повинні будуть врахувати різниці, що виникають під час нарахування амортизації необоротних активів, згідно зі ст. 138 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n10662 .
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Як подати заяву-розрахунок по лікарняним після нещасного випадку
Подача форми 20-ОПП для орендодавця нежитлового приміщення
Чи зобов'язаний ФОП 3 групи подавати звіт фінмон
Підкажіть будь ласка, чи повинен ФОП 3 групи, який надає …
Проблеми з виплатою зарплати через недостатній ЄСВ: рішення
При виплаті …
Виправлення помилки з ЄСВ: терміни та штрафні санкції
Виправлення помилки в звіті: розподіл відпускних і зарплати
Податкові наслідки відображення актів виконаних робіт у 2024 році
Зміна юридичної адреси ТОВ: заповнення заяви для реєстрації
Перехід ФОП на єдиний податок: реєстрація ПН у 2026 році
Курсові різниці та доходи ФОП при валютних операціях
Який КВЕД обрати для оренди приміщення та комунальних послуг
Подання форми F0200126 для ФОП на загальній системі
Крайній термін для взяття податкового кредиту з ПДВ 2025 року
Дата блокування …

