Алгоритм дій платника у разі зупинення реєстрації ПН / РК в ЄРПН

Податківці нагадали, як платнику ПДВ діяти у разі зупинення реєстрації податкової накладної чи розрахунку коригування в ЄРПН. Документи й пояснення подаються в електронній формі за встановленим переліком, а розгляд здійснює комісія регіонального рівня. Важливо дотримуватися строків і правил, визначених Порядком № 520, щоб уникнути відмови в реєстрації

Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН затверджений наказом Мінфіну від 12.12.2019 №520 (далі – Порядок №520).


Згідно з п. 5 Порядку №520 платник податку, який склав ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН може подати такі документи:


  1. договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
  2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
  3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
  4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
  5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
  6. інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН.


У разі, коли у квитанції до ПН/РК зазначено код товару/послуги згідно з УКТ ЗЕД/ДКПП, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації ПН/РК, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.


Подання письмових пояснень та копій документів до розрахунків коригування, у яких передбачено зменшення суми компенсації вартості товарів/ послуг їх постачальнику, має право ініціювати отримувач (покупець). Для цього:


  1. отримувач (покупець) надсилає такі пояснення та копії документів постачальнику (продавцю) через електронний кабінет в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису;
  2. постачальник (продавець) подає такі пояснення та копії документів з накладенням кваліфікованого електронного підпису до контролюючого органу;
  3. отримувачу (покупцю) надходить в електронний кабінет інформація щодо дати подання пояснень та копій документів постачальником (продавцем) і результату розгляду комісією регіонального рівня таких пояснень та копій документів.


Письмові пояснення та копії документів платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою складання ПН/РК.


Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох ПН/РК, якщо такі ПН/РК складено на одного отримувача – платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких ПН/РК відображено однотипні операції.



Джерело: ДПС


Статті на тему:


Податкова накладна: 2025

Реєстрація ПН та РК – 2025: строки, штрафи

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇