Електромобіль на підприємстві: як обліковувати зарядку і чи потрібен подорожній лист

ТОВ на загальній системі оподаткування придбало електромобіль вартість 779 700 грн для службових цілей. Чи потрібні подорожні листи, облік заряду акумулятора? Які документи потрібні для підтвердження витрат на заряд акумулятора на платних зарядних станціях?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь 🕵️:


Так, бажано здійснювати контроль заряду електромобіля.


Щодо першого питання. Відразу скажемо, що жоден нормативно-правовий документ не нормує витрачання заряду «електричками» (тобто жодних меж щодо списання електрики годі й шукати). Тут все залежить від закладених виробником технічних характеристик різних моделей авто. Але слідкувати за цим процесом доречно. Принаймні з метою внутрішнього контролю і відкидання можливості нецільового використання авто. Та й для підтвердження госпдіяльного статусу це не завадить.

Що для цього потрібно?

Вже так історично склалося, що споживання автівкою певного ресурсу прийнято підтверджувати якимось документом. Для електрики це може бути той-таки саморобний подорожній лист, тільки адаптований під електропотреби (тобто літри в ньому можна замінити на заряд у кВт-годинах). Також у ньому доцільно вказувати відомості кількість спожитої електроенергії при зарядці акумулятора, маршрут та пробіг електромобіля.


Щодо другого питання. Під час заряджання «електрички» підприємство, по суті, отримує послугу з електропостачання, за яку платить відповідно або одразу (якщо зарядка проходить на спеціалізованій електрозарядній станції), або по закінченні звітного періоду (коли «електричку» годують безпосередньо на підприємстві). Тобто про придбання товарів тут апріорі не йдеться.


Також зауважимо, що на сьогодні сформувалося два підходи щодо обліку вартості електроенергії, яка витрачена на зарядку акумулятора «електрички», які передбачають, що:


  1. безпосередньо після зарядки (скажімо, на спеціальній зарядній станції) вартість електроенергії необхідно включати до витрат майбутніх періодів (тобто саджати її в дебет рахунку 39). А вже надалі, виходячи із фактичного споживання «електричкою» зарядного ресурсу, можна відображати витрати (тобто робити запис: Дт 23, 91, 92, 93, 949 Кт 39). До речі, витратний рахунок тут треба обирати стандартно залежно від призначення електрокару;
  2. одразу при зарядці «електрички» списувати вартість «з’їдженої» нею електроенергії до витрат та / або на виробництво (Дт 23, 91, 92, 93, 9494 Кт 631).


Підставою для таких записів можуть слугувати рахунок, отриманий від електропостачальника та дані приладів обліку, встановлених на підприємстві, чи в самій автівці (у разі зарядження електромобіля на підприємстві) та / або документ від електрозаправки (він, як правило, відображає кількість електроенергії, яка пішла на зарядку, та її вартість).


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Статті на тему:


Списання палива на підприємстві: облік та зразки документів

Місячний звіт про використання та запаси палива №4-мтп: інструкція

Подорожній лист і пальне: як правильно списувати, щоб не було штрафів

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇