👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:
Виправлення в табелях обліку робочого часу за допомогою коректора категорично не допускаються, оскільки це порушує вимоги до ведення первинної документації.
Типова форма №П-5 «Табель обліку використання робочого часу», затверджена Наказом про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці Держкомстатом від 05.12.2008 №489 (далі – Наказ №489).
Вона надається як рекомендована для застосування і використовується як формалізований набір показників у складі первинного обліку підприємства щодо використання робочого часу, необхідний для заповнення форм державних статистичних спостережень з праці.
На практиці табель використовується також для інших цілей, тому підприємство при необхідності має право застосовувати й іншу форму табеля, але при цьому обов'язковим для респондентів є наявність первинного обліку показників щодо використання робочого часу, явок та неявок працівників, які визначено формами державних статистичних спостережень з праці.
Підприємство при необхідності має право застосовувати й іншу форму табеля, але при цьому обов'язковим залишається наявність первинного обліку показників щодо використання робочого часу, явок та неявок працівників, які визначено формами державних статистичних спостережень з праці. Це підтверджується Листом Держстату від 12.01.2012 №9/4-10/9, який роз'яснює питання застосування табеля обліку робочого часу.
Важливо зазначити, що Наказ №489 не містить детальної інструкції щодо заповнення чи коригування табеля, тому порядок складання та виправлення, як і власну форму табеля, роботодавець має можливість затвердити самостійно у внутрішніх документах підприємства. Однак це не означає, що можна нехтувати загальними правилами ведення первинної документації.
Оскільки табель є первинним обліковим документом, будь-які виправлення та підчистки у ньому категорично заборонені. Це стосується і виправлень коректором, замальовувань, підтирань та інших способів приховування початкових записів. Наявність таких виправлень може бути розцінена контролюючими органами як серйозне порушення трудового законодавства.
Зокрема, стаття 30 Закону України від 24.03.1995 №108/95-ВР «Про оплату праці» прямо зобов'язує роботодавця забезпечити достовірний облік виконуваної працівником роботи та бухгалтерський облік витрат на оплату праці у встановленому порядку. Порушення цієї вимоги тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством.
За такі порушення Державна служба України з питань праці при проведенні перевірки може притягнути роботодавця до відповідальності у двох формах:
По-перше, це адміністративна відповідальність відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка передбачає накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян-підприємців у розмірі від 30 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510-1700 грн).
По-друге, це матеріальна відповідальність згідно зі статтею 265 Кодексу законів про працю України, яка за порушення інших вимог трудового законодавства передбачає штраф у розмірі однієї мінімальної заробітної плати (наразі – 8000 грн).
Єдиним правильним варіантом внесення змін до табеля є складання його коригуючої форми. Така форма підкладається під первинний табель та замінює собою неправильні показники, які були у ньому відображені. Це дозволяє зберегти прозорість обліку та уникнути звинувачень у фальсифікації документів.
👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».
Джерело: 7еminar
Статті на тему: