Зміна назви вулиці: що вказувати у фіскальному чеку

У разі перейменування вулиці, на якій розташована господарська одиниця, суб’єкт господарювання зобов’язаний відображати актуальну назву вулиці у фіскальних чеках, навіть якщо у правовстановлювальних документах зазначена стара назва. На цьому наголошують податківці, роз’яснюючи порядок дій платника у подібних ситуаціях

Платник здійснює продаж продуктів харчування у магазині, що належить йому на праві користування (оренди). Рішенням Кропивницької міської ради назву вулиці «Волкова» змінено на назву «Героїв-рятувальників», за якою знаходиться цей магазин.


  1. Чи вважається правильно адреса у реквізитах фіскального чека, що відповідає вимогам до подання заяви за ф. №20-ОПП і містить нову назву міста / вулиці / провулку, але у документах на право власності чи користування вказана стара назва міста / вулиці / провулку?
  2. Чи є обов’язок вносити зміни до правовстановлювальних документів, якщо відбулось перейменування міста/вулиці/провулку, для подання заяви № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування та заяви за формою № 1-РРО / заяви за формою № 1-ПРРО? Коли такі зміни мають бути внесені, до чи після інформування контролюючого органу?


У розрахункових документах має бути вказана адреса господарської одиниці, яка зазначена у документі на право власності чи користування господарською одиницею і така адреса має кореспондуватись із відомостями, поданими контролюючому органу за формою № 20-ОПП.


Зміна найменування топонімів проводиться згідно з рішеннями відповідних органів влади. Такі рішення є публічними та обов’язковими до виконання і врахування. Тому адреса господарської одиниці визначається згідно з правовстановлювальними документами та рішеннями органів влади щодо зміни найменування міста, вулиці тощо.


Тобто для наведеного у зверненні прикладу, коли назву вулиці змінено з «Волкова» на «Героїв-рятувальників», підтверджуючим документом про адресу є правовстановлювальний документ на користування магазином. Якщо в ньому зазначена вулиця «Волкова», то враховується рішення про перейменування вулиці.

Відповідно у фіскальному чеку має зазначатись дійсна адреса з назвою вулиці «Героїв-рятувальників»

У разі внесення змін до даних правовстановлювальних документів на нерухоме майно (його окремої частини), у т.ч. договору найму (оренди), або перейменування міста / вулиці / провулку тощо:


  1. за п. 8.5 розд. VIIІ Порядку №1588 госпсуб’єкт подає заяву № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування. При цьому, у графі 2 «Код ознаки надання інформації» вказує значення «3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування»,
  2. після внесення змін у дані про місцезнаходження (адресу) об’єкта оподаткування проводить перереєстрацію РРО/ПРРО (п. 1, 2 гл. 3 розд. ІІ Порядку РРО; п. 8 розд. II Порядку ПРРО).Відомості щодо господарської одиниці в реєстраційній заяві, зокрема, для перереєстрації РРО/ПРРО, та у фіскальному чеку мають відповідати відомостям, зазначеним у заяві № 20-ОПП щодо об’єкта оподаткування, на який, як на господарську одиницю, зареєстровано РРО/ПРРО.


Вимоги щодо порядку та строків інформування контролюючого органу про зміну відомостей щодо об’єктів оподаткування у випадку внесення змін до даних правовстановлювальних документів або внаслідок перейменування назв населених пунктів, вулиць, проведення у зв’язку з цим подальшої перереєстрації РРО/ПРРО, вимоги до форми і змісту розрахункових документів врегульовані зазначеними нормативно-правовими актами, зміст яких відповідає принципу правової визначеності.


Джерело: ІПК від 13.05.2025 №2610/ІПК/99-00-12-01-02 ІПК


Статті на тему:


Касові документи: як заповнити (зі зразками)

Робота з РРО: початок та кінець зміни

Як зареєструвати ПРРО у Електронному кабінеті

Нові реквізити нової форми фіскального чека: яким має бути ідеальний чек з 1 березня

ТОП-5 найпідступніших помилок РРО / ПРРО


Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇