ДПС оновила правила для електронних підписів: можна додавати посаду

Регламент упорядковує процес ідентифікації користувачів і визначає перелік даних, які можуть бути включені до сертифіката. Відтепер заявники можуть, за бажанням, включати до сертифіката інформацію про посаду, надавши підтвердні документи


ГУ ДПС в Одеській області повідомляє, що 03.10.2025 набув чинності Регламент роботи Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС України (далі – Регламент роботи).


Також інформуємо, що наказом ДПС від 04.09.2025 №897 «Про внесення змін до наказу ДПС від 21.12.2022 № 930» передбачена можливість, за бажанням заявника, включати до кваліфікованого сертифіката відкритого ключа інформацію про посаду, за умови подання відповідних підтвердних документів.


Частиною другою статті 23 Закону України від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155) визначено перелік обов’язкових даних, які повинен містити кваліфікований сертифікат відкритих ключів, інформація про займану посаду користувача не є обов’язковими даними.

Проте частиною п’ятою статті 23 Закону №2155 передбачено, що кваліфіковані сертифікати відкритих ключів можуть містити інші необов’язкові додаткові спеціальні атрибути, визначені у стандартах для кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. Такі атрибути не повинні впливати на інтероперабельність і визнання кваліфікованих електронних підписів чи печаток

Пунктом 27 Вимог до надавачів послуг електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг, затверджених постановою КМУ від 28.06.2024 №764 «Деякі питання електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг» (далі – Вимоги) визначено, що кваліфікований надавач довірчих послуг самостійно визначає обсяг положень регламенту та інших документів, що підлягають розміщенню на його вебсайті для ознайомлення користувачів електронних довірчих послуг з інформацією про умови отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг.


Згідно пункту 34 Вимог, кваліфікований надавач довірчих послуг повинен забезпечити створення можливості для ознайомлення заявників з інформацією про умови отримання кваліфікованої електронної довірчої послуги.


На вебсайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС України (далі – КНЕДП ДПС), у розділі «Отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг» зазначено, що у разі необхідності внесення до кваліфікованого сертифіката відкритого ключа відомостей про посаду, заявник надає документальне підтвердження перебування його на займаній посаді (наказ про призначення, витяг з наказу, трудовий договір тощо).


Також повідомляємо, що пунктом 3.1 розділу 3 «ІДЕНТИФІКАЦІЯ ТА АВТЕНТИФІКАЦІЯ» Політики сертифіката Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України, що є додатком 1 до Регламенту роботи визначено, що поле «Title (T)» може містити значення «Посада (для кваліфікованих сертифікатів представників юридичної особи за необхідності)».

Враховуючи викладене інформуємо, що поле «Посада» не є обов’язковим реквізитом кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, проте за вимогою заявника та у разі надання ним підтверджуючих документів про перебування на займаній посаді КНЕДП ДПС може вносити таку інформацію до кваліфікованого сертифіката відкритого ключа

Джерело: ДПС


Читайте більше:


Скасування кваліфікованого сертифіката ключа: як та за яких умов

Чи буде скасування кваліфікованих сертифікатів у разі зміни найменування підприємства

Алгоритм усунення помилки «Невірний пароль або ключ пошкоджено» при підписанні документу

При підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»: дії платника


Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇