За даними Держспецзвʼязку, у 2024 році кількість кібератак на Україну зросла на 70%. Calibrated разом із партнерами Європейська Бізнес Асоціація, LOOQME, MMR та IT Ukraine Association, провели у березні 2025 року бліцопитування, щоб зʼясувати, чи готові українські бізнеси до антикризових комунікацій під час кібер- та інформаційних атак.
Також:
- 62% респондентів відповіли, що їм не вистачає чіткої стратегії дій під час кіберкризи;
- 39% компаній не мають окремого антикризового комунікаційного плану.
Лише третина опитаних зазначили, що повністю готові до кіберкризи: мають підготовлені команди реагування та визначених спікерів. При цьому, 41% компаній не мають спеціалізованих практичних тренінгів із підготовки до кібер- та інформаційних криз.
За результатами опитування виявилась закономірність:
компанії, які вже зазнавали кібератак, демонструють набагато вищий рівень готовності – вони регулярно проводять тренінги і мають повністю інтегрований антикризовий комунікаційний план.
Серед основних кіберзагроз для компанії, респонденти найбільше виділяли:
- фішинг електронною поштою (71%);
- витоки даних (70%).
До першої пʼятірки загроз також увійшли:
- бот-атаки в коментарях під публікаціями компаній (43%);
- злам акаунтів працівників компанії (41%);
- кібератаки на соціальні мережі бренду (40%).
Учасники опитування визнали, що основними барʼєрами на шляху до створення дієвої системи реагування на кіберінциденти є:
- швидко еволюціонуючі загрози (57%);
- нестача внутрішньої експертизи (37%);
- обмежені бюджети на навчання та моніторинг загроз (38% і 30% відповідно).
Найбільш затребуваними інструментами для протидії кризам опитані назвали ШI-моніторинг загроз (34%) та сценарні навчання з моделювання криз (32%).
21% відсоток опитаних вважають корисним переймати досвід інших компаній, які стикалися з кіберінцидентами.
В опитуванні взяли участь комунікаційники, топ-менеджери, фахівці з ІТ та безпеки – представники 63 компаній від великих (2000+ співробітників) до малих і середніх бізнесів.
Джерело: Європейська Бізнес Асоціація