Бізнес не готовий до кіберзагроз: опитування

Бліцопитування показує, що 62% українських компаній бракує чіткої стратегії дій під час кіберкризи

За даними Держспецзвʼязку, у 2024 році кількість кібератак на Україну зросла на 70%. Calibrated разом із партнерами Європейська Бізнес Асоціація, LOOQME, MMR та IT Ukraine Association, провели у березні 2025 року бліцопитування, щоб зʼясувати, чи готові українські бізнеси до антикризових комунікацій під час кібер- та інформаційних атак.

Понад половина організацій визнають помірну або високу ймовірність кібер- або інформаційних атак у найближчий рік. Однак 30% респондентів відзначили, що їхня компанія ніколи або майже ніколи не проводить оцінку ризиків.

Також:


  1. 62% респондентів відповіли, що їм не вистачає чіткої стратегії дій під час кіберкризи;
  2. 39% компаній не мають окремого антикризового комунікаційного плану.


Лише третина опитаних зазначили, що повністю готові до кіберкризи: мають підготовлені команди реагування та визначених спікерів. При цьому, 41% компаній не мають спеціалізованих практичних тренінгів із підготовки до кібер- та інформаційних криз.


За результатами опитування виявилась закономірність:

компанії, які вже зазнавали кібератак, демонструють набагато вищий рівень готовності – вони регулярно проводять тренінги і мають повністю інтегрований антикризовий комунікаційний план.

Серед основних кіберзагроз для компанії, респонденти найбільше виділяли:


  1. фішинг електронною поштою (71%);
  2. витоки даних (70%).


До першої пʼятірки загроз також увійшли:


  1. бот-атаки в коментарях під публікаціями компаній (43%);
  2. злам акаунтів працівників компанії (41%);
  3. кібератаки на соціальні мережі бренду (40%).


Учасники опитування визнали, що основними барʼєрами на шляху до створення дієвої системи реагування на кіберінциденти є:


  1. швидко еволюціонуючі загрози (57%);
  2. нестача внутрішньої експертизи (37%);
  3. обмежені бюджети на навчання та моніторинг загроз (38% і 30% відповідно).

Найбільш затребуваними інструментами для протидії кризам опитані назвали ШI-моніторинг загроз (34%) та сценарні навчання з моделювання криз (32%).

21% відсоток опитаних вважають корисним переймати досвід інших компаній, які стикалися з кіберінцидентами.


В опитуванні взяли участь комунікаційники, топ-менеджери, фахівці з ІТ та безпеки – представники 63 компаній від великих (2000+ співробітників) до малих і середніх бізнесів.


Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇