Закриття благодійного фонду: алгоритм безпечної ліквідації

Який порядок закриття благодійного фонду?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Стаття 18 Закону України від 05.07.2012 №5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» визначає наступне:


  1. Державна реєстрація припинення благодійних організацій здійснюється відповідно до Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
  2. Правонаступниками благодійної організації у разі її реорганізації має бути одна чи кілька благодійних організацій.
  3. Рішення про ліквідацію благодійної організації приймає орган управління, уповноважений установчими документами благодійної організації.
  4. Підстави для прийняття судом рішення про ліквідацію благодійної організації визначаються законом.
  5. Активи, що залишаються під час ліквідації благодійних організацій після задоволення вимог їх кредиторів, мають бути передані одній чи кільком благодійним організаціям у порядку, встановленому установчими документами, або за рішенням суду.
  6. У випадках, визначених законами України, та за умови відсутності благодійних організацій, зазначених у частині п’ятій цієї статті, активи благодійної організації, що ліквідується, спрямовуються до Державного бюджету України.


Отже, правила ліквідації благодійного фонду (БФ) повинні бути прописаними в статуті благодійного фонду.


Загальні етапи припинення благодійного фонду наступні:


  1. Прийняття рішення про ліквідацію органом управління. Призначення ліквідаційної комісії.
  2. Повідомлення держреєстратора про початок ліквідаційної процедури.
  3. Повідомлення про скорочення працівників та звільнення працівників у зв`язку з ліквідацією БФ.
  4. Проведення інвентаризації активів та зобов`язань.
  5. Підготовка документів і передача активів правонаступнику БФ.
  6. Проведення остаточних розрахунків з кредиторами, закриття рахунків.
  7. Формування ліквідаційного балансу. Після завершення всіх процедур з кредиторами ліквідаційна комісія формує ліквідаційний баланс, який затверджується засновниками фонду.
  8. Подання останнього звіту до ДПС разом з ліквідаційним балансом, який має бути «нульовим».
  9. Документи тривалого зберігання передаються до архіву.
  10. Отримання довідки від ДПС про зняття з обліку.
  11. Реєстрація у держреєстратора припинення БФ як юрособи.


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇