👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:
Стаття 18 Закону України від 05.07.2012 №5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» визначає наступне:
- Державна реєстрація припинення благодійних організацій здійснюється відповідно до Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
- Правонаступниками благодійної організації у разі її реорганізації має бути одна чи кілька благодійних організацій.
- Рішення про ліквідацію благодійної організації приймає орган управління, уповноважений установчими документами благодійної організації.
- Підстави для прийняття судом рішення про ліквідацію благодійної організації визначаються законом.
- Активи, що залишаються під час ліквідації благодійних організацій після задоволення вимог їх кредиторів, мають бути передані одній чи кільком благодійним організаціям у порядку, встановленому установчими документами, або за рішенням суду.
- У випадках, визначених законами України, та за умови відсутності благодійних організацій, зазначених у частині п’ятій цієї статті, активи благодійної організації, що ліквідується, спрямовуються до Державного бюджету України.
Отже, правила ліквідації благодійного фонду (БФ) повинні бути прописаними в статуті благодійного фонду.
Загальні етапи припинення благодійного фонду наступні:
- Прийняття рішення про ліквідацію органом управління. Призначення ліквідаційної комісії.
- Повідомлення держреєстратора про початок ліквідаційної процедури.
- Повідомлення про скорочення працівників та звільнення працівників у зв`язку з ліквідацією БФ.
- Проведення інвентаризації активів та зобов`язань.
- Підготовка документів і передача активів правонаступнику БФ.
- Проведення остаточних розрахунків з кредиторами, закриття рахунків.
- Формування ліквідаційного балансу. Після завершення всіх процедур з кредиторами ліквідаційна комісія формує ліквідаційний баланс, який затверджується засновниками фонду.
- Подання останнього звіту до ДПС разом з ліквідаційним балансом, який має бути «нульовим».
- Документи тривалого зберігання передаються до архіву.
- Отримання довідки від ДПС про зняття з обліку.
- Реєстрація у держреєстратора припинення БФ як юрособи.
👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».
Джерело: 7еminar