Нові ініціативи для мобілізованих ФОП від ДПС

Мобілізовані ФОП стикаються з проблемами податкових зобов'язань під час служби. Пропозиція збільшити термін подання заяви на звільнення від сплати податків до 180 днів після демобілізації є важливим кроком для полегшення їх повернення до цивільного життя. ДПС вже впроваджує заходи для підтримки мобілізованих ФОП, включаючи консультації та інвентаризацію нарахованих податків

Сьогодні на захист країни стало чимало фізичних осіб – підприємців. Тим, хто на війні, звичайно, не до податкових питань. Мобілізовані ФОП, які не подали заяву до податкової, продовжують щомісяця отримувати податкові нарахування. І нерідко стають боржниками.


Про це повідомляє Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко.


Руслан Кравченко пише:

Термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків має бути збільшений. Це моя принципова позиція. Сподіваюсь, її підтримають усі, від кого залежить ухвалення рішення.

Діюче законодавство передбачає, що мобілізовані ФОП звільняються від сплати та подання звітності з ПДФО, єдиного податку та військового збору на весь період служби. Для цього після демобілізації вони мають подати до податкової заяву та копію військового квитка або іншого документа про призов. На це відводиться лише 10 днів. Але всі чудово розуміють, що вкластися в такі строки вкрай важко.

ДПС пропонує збільшити цей термін до 180 днів. Цього часу має бути достатньо, щоб наші захисники після демобілізації – особливо якщо потрібне лікування – змогли без зайвого стресу й поспіху зібрати та подати всі необхідні документи.

Пропонуємо також чітко передбачити:


  1. авансові внески з єдиного податку та військового збору не нараховуються мобілізованому ФОП починаючи з місяця, в якому податковою отримано інформацію про мобілізацію, до місяця демобілізації.
Податки і штрафи, нараховані за цей період, мають бути скасовані.

Якщо мобілізований ФОП не встиг виконати податкові обов’язки у визначені терміни чи не подав заяву – він може бути звільнений від відповідальності, якщо зробить це протягом 180 днів після скасування воєнного стану. Разом з тим, податкові зобов’язання за період служби нараховуються в повному обсязі, якщо самозайнята особа не подала заяву та не скористалася правом на звільнення.


Такі пропозиції суттєво покращать умови для мобілізованих ФОП. Вже опрацьовуємо їх разом із Мінфіном.


Поки не врегульовано питання на законодавчому рівні ДПС вже запроваджує комплекс заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів.


Так, для вирішення податкових питань мобілізованих самозайнятих осіб за дорученням Голови ДПС Руслана Кравченка організовано роботу «гарячих ліній».


Вони працюють у кожному територіальному органі ДПС та надають консультації мобілізованим ФОПам, особам, що провадять незалежну професійну діяльність, ветеранам, членам їхніх родин щодо питань оподаткування.

З переліком «гарячих ліній» можна ознайомитися на вебпорталі ДПС за посиланням.

Також отримати інформаційно-довідкові послуги можна в Контакт-центрі ДПС за:

тел.: 0-800-501-007.

ДПС України нагадує, що створення «гарячих ліній» є складовою комплексу заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів.


Регіони отримали переліки ФОП, яким нараховуються податки, але ймовірно вони не можуть виконувати свої податкові обов’язки. По кожному такому кейсу працюють окремо. ДПС проводить інвентаризацію листів ФОПів щодо списання нарахованих податкових зобов’язань з дати їх мобілізації.




Джерело: Руслан Кравченко, ДПС

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Штрафи за військовий облік: Закон чинний з 17 квітня

16 квітня 2025 року в «Голос України» опубліковано Закон України від 13.03.2025 № 4316-IX «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення механізмів притягнення осіб до адміністративної відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію», який передбачає звільнення військовослужбовців від сплати штрафів за порушення військового обліку, якщо вони не встигли оновити дані через службу. Для цивільних передбачена можливість добровільно визнати порушення та сплатити штраф зі знижкою 50% у застосунку Резерв+. Новий сервіс запрацює влітку 2025 року, зробить процес прозорим і зменшить бюрократію, а традиційний шлях звернення через ТЦК залишиться чинним