Як правильно оформити куточок споживача: роз'яснення для підприємців

Роз'яснення вимог законодавства України щодо оформлення куточка споживача в закладах роздрібної торгівлі, включаючи перелік обов'язкової інформації та правила розміщення стенду

Чинним законодавством передбачено, що у всіх закладах роздрібної торгівлі на видному та доступному місці куточка покупця інформаційний стенд з регламентованою інформацією для інформування та захисту інтересів споживачів.


Такий стенд має розміщуватися на помітному місці таким чином, щоб покупець міг підійти до нього, оглянути та ознайомитися з такою інформацією:


  1. про найменування власника (фізична особа-підприємець, ТОВ, приватне підприємство тощо) або уповноваженого ним органу;
  2. адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
  3. одержана на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами ліцензія, відповідна до встановлених законодавством вимог.


На вимогу споживача (покупця) відповідальний працівник суб'єкта господарювання повинен надати йому:


  1. Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 №833;
  2. Закон України від 12.05.1991 №1023-XII «Про захист прав споживачів»;
  3. санітарні норми;
  4. правила продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб'єкта господарювання.

Вся інформація у куточку споживача має бути актуальною та надаватися відповідно до норм Закону України від 25.04.2019 №2704-VIII «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

Розміщений на видному і доступному місці, правильно оформлений куточок споживача наочно демонструє легальність діяльності суб’єкта господарювання, відповідальне ставлення до додержання вимог законодавства та прав споживачів, а також відкритість і доброзичливість до споживача.


Джерело: Держпродспоживслужба

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇