Коли працівник може не повертати гроші за невідпрацьовані дні відпустки

Відрахування із заробітної плати за невідпрацьовані дні відпустки можливі при звільненні працівника, але є винятки, коли такі відрахування не здійснюються. Винятки включають звільнення через призов на військову службу, вихід на пенсію, переведення, відмову від роботи через зміну істотних умов праці або інші причини, передбачені законодавством

Відповідно до ст. 127 Кодексу законів про працю України, відрахування з заробітної плати для покриття заборгованості працівників підприємству, де вони працюють, можуть провадитись за наказом чи роботодавця, якщо працівник звільняється до закінчення того робочого року, в рахунок якого він уже одержав відпустку, за невідпрацьовані дні цієї відпустки.


Втім, Кодекс передбачає й винятки, коли відрахування за ці дні не проводиться.


Йдеться, зокрема, про направлення на навчання, вихід на пенсію, а також звільнення в разі:


  1. призову або вступ на військову службу;
  2. переведення на інше підприємство, в установу чи організацію;
  3. переходу на виборну посаду;
  4. відмови від переведення до іншої місцевості чи від продовження роботи в зв’язку зі зміною істотних умов праці;
  5. зміни в організації виробництва;
  6. невідповідності посаді внаслідок стану здоров’я чи недостатньої кваліфікації;
  7. невиходу на роботу понад 4 місяці через хворобу.


Джерело: Держпраці