ДІАМ покращує клімат для будівельної спільноти

Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) розробила інструменти, покликані допомогти замовникам підготувати обʼєкт до експлуатації, мінімізувавши ризики отримати відмову. Такі розробки були презентовані на форумі, за участі інвесторів та девелоперів

Презентація нових інструментів відбулася під час Real Estate Forum у Києві за участі інвесторів та девелоперів, де обговорили питання можливостей, перспектив та потенційних ризиків у сфері девелопменту.


Очільник ДІАМ зауважив, що більше 50% відмов у видачі сертифіката про прийняття в експлуатацію стаються через три помилки, а саме відсутність:


  1. необхідної виконавчої документації;
  2. передбачених проєктом елементів інклюзивності;
  3. передбачених проєктом елементів пожежо-/вибухобезпеки.


Тобто, якщо уникнути лише їх - кількість відмов скоротиться вдвічі.

ДІАМ розробила інструменти, покликані допомогти замовникам підготувати обʼєкт до експлуатації, мінімізувавши ризики отримати відмову. Серед них:


  1. новий чат-бот для тих, хто вперше здає обʼєкт в експлуатацію, який ДІАМ презентує на цьому тижні;
  2. пам’ятка та відеороз’яснення, що ілюструють елементи основних систем і типових заходів.


Чат-бот з послугою «Precheck» — це покрокові інструкції, консультації та інструменти для самоперевірки, які допоможуть новачкам запобігти помилкам, підготувати необхідну документацію та уникнути відмов у видачі сертифіката про прийняття в експлуатацію об’єкта.


Як працює послуга? Бот проведе замовника через основні етапи підготовки в межах послуги «Precheck»:


  1. Перевірка документації — бот уточнить, чи наявні дозвільні документи, проєктна документація з реєстраційним номером тощо.
  2. Ознайомить з пам’яткою щодо готовності об’єкту до експлуатації, яка містить перелік необхідної документації та проілюстровані елементи основних систем та типових заходів.
  3. Запропонує серію відеороз'яснень, які наочно демонструють виконані роботи.
  4. Надасть Google-форму, в якій замовнику треба заповнити основні дані (реєстраційний номер проєктної документації, інформація про акт готовності тощо).
  5. Далі бот надасть чек-лист для самоперевірки, в якому замовник до кожного пункту має долучити фотофіксацію виконаних робіт на своєму обʼєкті. Для зручності бот надасть зразок заповненого чек-листа.


Після надсилання відповідного чек-листа в чат-боті, ДІАМ надасть зворотній зв'язок з попередніми зауваженнями і рекомендаціями протягом 24-48 годин.


Ця послуга призначена для замовників, які вперше здають обʼєкт в експлуатацію і доступна для разового використання.


Також, метою ДІАМ залишається боротьба з корупцією, створення прозорих правил і рівних умов для всіх учасників будівельного ринку. Так, підходи до роботи ДІАМ мають конкретні результати. Зокрема, відповідно до статистичних даних в ЄДЕССБ, у порівнянні з роботою ДАБІ (правонаступником якого є ДІАМ), кількість відмов у видачі дозволів та сертифікатів в ДІАМ зменшилася в 2-3 рази (50-70% у ДАБІ до 15-25% в ДІАМ).

Голова ДІАМ Олександр Новицький наголосив:

ми прагнемо ще більше зменшити ці показники і не достатньо лише наших підходів та принципів роботи. Потрібна залученість та належна підготовка замовників будівництва. Ми закликаємо користуватись нашими напрацюваннями, та пришвидшувати таким чином процес прийняття обʼєкта в експлуатацію.

Джерело: ДІАМ